گروه بنگاه‌ها - مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثر از تعیین تکلیف ۸۰۰ هزار مشتری صندوق جوانان خیر در این موسسه با درخواست بانک مرکزی خبر داد و گفت: این صندوق منحل شده ۱۷۰۰ میلیارد تومان منابع در اختیار داشت. عیسی رضایی در یک نشست خبری از تبدیل موسسه کوثر به بانک در سال آینده خبر داد و گفت: هر چند فرآیند‌ها طولانی است، اما اقدامات لازم در این خصوص در حال انجام است و سرمایه اولیه به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد و سپس کارها از طریق بورس اوراق بهادار دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اطلاعیه بانک مرکزی برای جلوگیری از ارائه سود بالا از سوی موسسات مالی و اعتباری، گفت: سود سپرده‌ها در موسسه کوثر کماکان روزشمار ۲۰ درصد است و تغییری در میزان سود سپرده‌ها انجام نمی‌شود. رضایی با تاکید بر وضعیت جذب سپرده در این موسسه، عملکرد صورت گرفته در یک سال و نیم را برابر با دستاورد ۱۵ ساله سایر موسسات دانست و افزود: در حال حاضر بین ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان منابع در این بانک وجود دارد که از این میزان ۳ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات پرداخت شده و میزان معوقات نیز کمتر از یک درصد است. وی همچنین از پذیرش ادغام صندوق جوانان خیر در این موسسه با درخواست بانک مرکزی خبر داد و گفت: ما با ادغام‌ها موافق نیستیم چون می‌تواند باعث افزایش میزان معوقات بانکی شود و مباحث حقوقی در پی دارد و به همین دلیل باید سازوکارهای جدیدی برای آن در نظر گرفته شود. رضایی افزود: صندوق جوانان خیر ۱۷۰۰ میلیارد تومان سپرده را با نرخ سود ۲۰ تا ۲۵ درصد جذب کرده و ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را به صورت قرض‌الحسنه با کارمزد چهار تا ۵ درصد ارائه کرده بود و اگر بانک مرکزی از فعالیت آن جلوگیری نمی‌کرد بحران به مراتب بیشتر می‌شد.

وی با بیان اینکه پس از ادغام به هیچ سپرده‌گذار این صندوق لطمه‌ای وارد نشد، ‌گفت: تمام کارمندان این صندوق نیز به کارمندان موسسه کوثر تبدیل شدند. به گفته رضایی، وضعیت عملکرد این صندوق به نحوی بوده که تسهیلات با نام آن پرداخت می‌شد ولی املاک آن به نام افراد حقیقی و حقوقی دیگر بوده است. در قالب ادغام این صندوق در موسسه کوثر، ۸۰۰ هزار مشتری آن نیز ساماندهی خواهند شد. وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر قبول یک ضامن برای تسهیلات کمتر از ۱۰ میلیون تومان گفت: در صورتی که شرکت‌ها دریافت حقوق کارکنان خود را از موسسه کوثر دایر کنند، به کارکنان آنها تسهیلات کمتر از ۱۰ میلیون تومان بدون ضامن ارائه می‌کنیم. در ادامه این نشست،«‌غلامرضا قبادی» ‌دبیر جشنواره رشد، ‌یادگیری و موفقیت‌های پایدار موسسه کوثر نیز گفت: این جشنواره ۱۰ تا ۱۱ بهمن ماه در تهران و در اردوگاه شهید باهنر برگزار می‌شود. وی شناخته شدن به عنوان یک سازمان یادگیرنده، ارتقای مدیریت دانش سازمانی،‌ ثبت و ترویج تجربه‌های موفق کارکنان و مدیران، ‌ترویج فرهنگ کارتیمی، بالابردن بهره‌وری کارکنان، روان‌سازی فرآیند‌ها و جلوگیری از به هدر رفتن منابع را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد. قبادی گفت: ارائه تجربه توسط پدید آورندگان تجربه‌های منتخب، ‌برگزاری نمایشگاه کتاب برای ارائه کتاب‌های مرتبط با فعالیت موسسه و برگزاری کارگاه‌های جانبی برای ارائه برترین تجربه‌ها از برنامه‌های این جشنواره است.