سخنگوى بانک مسکن گفت: هیات مدیره بانک مسکن پرداخت وام ۸میلیون تومانی به واحدهای مسکونی نیمه تمام در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها را تصویب کرد.

مسعود ایزدى در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: پس از اینکه ثبت نام از متقاضیان دریافت وام ۸میلیون تومانی برای واحدهای مسکونی نیمه تمام در تهران با استقبال مواجه شد، هیات مدیره بانک مسکن تصمیم گرفت تا این برنامه را برای کل کشور اجرا کند.

وی ادامه داد: قرار بود برای تهران، ۱۰هزار واحد مسکونی از این تسهیلات ۸میلیون تومانی استفاده کنند که بیش از ۱۵هزار نفر برای دریافت این وام ثبت‌نام کرده‌اند و قرار است از کمترین واحد مسکونی شروع به پرداخت کنیم.

مدیر روابط‌عمومی بانک مسکن خاطر نشان کرد: به دنبال اجرایى شدن سیاست اعطاى ۸میلیون تومان تسهیلات به واحدهاى نیمه تمام تهران، بانک مسکن بر آن شد تا از ۱۵ یا ۲۰ اسفندماه امسال این برنامه را در کل استان‌ها اجرایی کند، بنابراین متقاضیانی که واحد مسکونی آنها حداقل ۶۰درصد و حداکثر ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد می‌توانند با مراجعه به سایت بانک مسکن به آدرس www.bank-maskan.ir فرم درخواست را تکمیل و براى پیگیرى مراحل بعدى کد رهگیرى خود را دریافت کنند.

به گفته وی، برای استان‌های کشور نیز وام ۸میلیون تومانی به ۱۰هزار واحد مسکونی تعلق می‌گیرد اما چون تعداد زیاد خواهد شد قرار است از کمترین واحد مسکونی به بیشترین واحد مسکونی وام پرداخت شود.

ایزدی خاطرنشان کرد: حداقل نرخ سود این تسهیلات در چارچوب عقد مشارکت مدنی قابل انتظار ۱۷ تا ۱۸درصد است و طول دوران مشارکت در این تسهیلات حداکثر یک ساله بوده که در صورت تبدیل آن به فروش اقساطى، مدت بازپرداخت ۴ سال تعیین شده است.