بانک ملت هفته گذشته در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و سایر مراحل پایانی آن هفته آینده نهایی و تاریخ قطعی آن اعلام می‌شود.

علی خوش‌بین ـ مسوول امور خصوصی سازی بانک ملت ـ در گفت‌وگو با ایسنا، از ثبت بانک ملت در اداره ثبت شرکت‌ها خبرداد و گفت: بانک ملت در تاریخ ۷ بهمن ماه به شماره ۳۲ ت ۳۴۳۸۳ در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت و به سهامی عام تبدیل شد.

وی با بیان اینکه سایر مراحل اجرایی هم در حال انجام است ادامه داد: شرکت بورس اوراق بهادار هفته گذشته دو شرط جدید برای خصوصی سازی ابلاغ کرد که باید براساس بند ۱۲ ماده ۹ و بند ۱۵ ماده ۲۵ ضوابط جدید مصوب شده اعمال شود که با توجه به دستورالعمل جدیدی که مصوب شده باید گزارش حسابرسی در خصوص کنترل سیستم‌های داخلی ارائه شود.

وی از به روز شدن امید نامه بانک در روز شنبه (امروز) خبرداد و گفت: اطلاعات امیدنامه آماده بوده و تا شنبه به روز شده و به شرکت بورس ارائه می‌شود.

وی در خصوص صورت‌های مالی گفت: صورت‌های مالی شش ماهه بانک هم آماده است و در اختیار حسابرس قرار دارد که اوایل هفته آینده نظر نهایی ارائه خواهد شد.

وی توضیح داد: صورت‌های مالی بانک‌ به شرکت‌ بورس ارائه شده بود، ولی برخی تعدیلات مد نظر آنان بود که اعمال و ارائه شد که شرکت بورس بعد از بررسی باید نظر خود را ارائه دهد.

خوش بین اظهار کرد: ۱۴ بهمن ماه جلسه نهایی با شرکت، سازمان بورس و سازمان خصوصی برگزار می‌شود تا نظرات نهایی ارائه شده و بانک ملت در بورس درج شود.

مسوول خصوصی سازی بانک ملت با بیان اینکه برای تدوین کنترل سیستم‌های داخلی آمادگی داریم اعلام کرد: شرکت بورس اعلام کرد که حسابرس و بازرس قانونی باید در این خصوص نظر دهد که بلافاصله به حسابرس اعلام شد و در حال پیگیری است که هفته آینده نهایی می‌شود.

وی یادآور شد: حسابرس، کنترل‌های داخلی را هر ساله مورد بررسی قرار می‌دهد و حسابرسان بر اساس سیستم‌های کنترل داخلی نمونه‌های خود را انتخاب می‌کنند، بنابراین گزارش آن در حال تهیه است.

خوش بین اعلام کرد: تاریخ عرضه بانک ملت۲۳ بهمن اعلام شده است، ولی تاریخ قطعی آن در۱۴ بهمن ماه نهایی می‌شود.

وی یاد‌آور شد: صورت‌های مالی بانک هر ساله حسابرسی و بررسی شده و کنتر‌ل‌های دقیق اجرایی می شود و این به لحاظ ضوابط بانک مرکزی است.