رییس کل بانک مرکزی گفت: کشور ایران به دلیل استقلال خود به ویژه در صنعت نفت کم‌ترین تأثیر را از بحران‌های اقتصادی در دنیا و آمریکا گرفت.

به گزارش فارس، بهمنی صبح دیروز در دومین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گردشگری گفت: لازم می‌دانم از سرپرست سازمان جهانی گردشگری که ایران را محلی امن و فرصتی خوب برای سرمایه‌گذاری قلمداد کردند، تشکر ‌کنم‌.

وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون حدود یک درصد از منابع گردشگری بهره برده‌ایم و ‌زمینه ۳۰۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گردشگری را داریم.

رییس کل بانک مرکزی افزود: کشور ما دارای مردم و فرهنگی اصیل و تمدنی چند هزار ساله است و این ویژگی به ما امکان این را می‌دهد که در توسعه گردشگری و جذب توریست سرمایه‌گذاری کنیم.

بهمنی تصریح کرد: باید اقدامی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این بخش صورت پذیرد. کشور ما مأمنی برای سرمایه‌گذاری است که با تضمین دولت می‌تواند موفق عمل کند.

وی با اشاره به بحران موجود آمریکا گفت: به دلیل استقلال ایران به ویژه در بخش نفت، ما از این بحران کم‌ترین تأثیر را گرفتیم می‌توانیم با توسعه بخش گردشگری بیش از پیش مستقل شویم.

رییس کل بانک مرکزی گفت: توسعه تأسیسات اقامتی و مراکز سیاحتی و رفاهی را باید مدنظر قرار دهیم. سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیر ساختی گردشگری ضروری است.

بهمنی با اشاره به وجود چهارفصل در کشور گفت: باید با توجه به این شرایط ویژه با فراهم کردن تسهیلات لازم شرایط سرمایه‌گذاری را در ایران فراهم کنیم.

وی گفت: صنعت گردشگری و توسعه صنایع دستی علاوه بر کسب درآمد ارزی، اشتغالزایی و رشد اقتصادی را در پی دارد. ما از این طریق می‌توانیم فرهنگ و تمدن ایران را در دنیا مطرح کنیم.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: از نظر گردشگری در موقعیتی رقابتی چون خودرو و نفت می‌توانیم قرار گیریم.

وی افزود: هنوز اختلاف فاحشی با کشورهای پیشرفته در زمینه گردشگری داریم که می‌توانیم در این زمینه گام‌های بزرگی را برداریم، جهان امروز یکی از شاخصه‌های امنیت را گردشگری می‌داند.

بهمنی گفت: در برنامه چهارم رشد گردشگری را ۳۰درصد دیده‌ایم که تا پایان چشم‌انداز ۲۰ ساله امیدواریم سالی ۲۰میلیون نفر گردشگر داشته باشیم و این امر میسر نمی‌شود مگر با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه زیرساخت‌ها در موضوع گردشگری.

وی افزود: بانک‌ها می‌توانند با کمک و حمایتی که وجود خواهد داشت، این امر را محقق کنند، زیرا ۳۰هزار میلیارد ریال را سال گذشته به صنایع زود‌بازده ارائه کردیم.

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: بانک مرکزی حمایت خود را از تأسیس بانک گردشگری اعلام می‌کند و مجوز را صادر خواهد کرد.