طراحی طرح بیمه ارزش مضاعف سهام

عکس: حمید جانی‌پور

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران گفت: طرح بیمه ارزش مضاعف سهام برای بازار طراحی می‌شود. «جواد سهامیان مقدم» در حاشیه همایش گرامیداشت هفتاد و سومین سالگرد تاسیس بیمه ایران در سالن اجتماعات توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت: در این طرح سهامداران پس از تایید بیمه مرکزی، بیمه خواهند شد.

وی افزود: طبق این طرح سهامدارانی که فرصتی برای فروش سهام ندارند به جای عرضه سهام به بازار، بیمه به سهام آنها اعتبار می‌دهد به گونه‌ای که با بانک‌ها قرارداد بسته و بانک‌ها معادل درصدی از سهام به آنها اعتباری دهد.

سهامیان مقدم گفت: بیمه ایران به بانک‌ها تضمین می‌دهد که اگر دارنده سهام اقساط ماهانه را پرداخت نکند بیمه مطالبات بانک را می‌پردازد.

مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در خصوص اقدامات سال گذشته به فروش بیمه الکترونیک اشاره کرد، به گونه‌ای که افراد بدون مراجعه به واحدهای بیمه از دفتر کار یا منزل می‌توانند با ورود به سایت بیمه ایران خدمات دریافت کنند.

وی به طرح پرداخت خسارت‌های سیار در ۲۲ منطقه و در صحنه تصادف اشاره کرد و گفت: در این طرح کارشناسان بیمه با حضور در صحنه تصادف و ارزیابی‌های مربوطه، خسارت بیمه‌گذار را بلافاصله و در ظرف ۲۰ دقیقه در صحنه تصادف دریافت می‌کنند.

سهامیان مقدم به اجرای طرح تفاهم‌نامه بیمه ایران با پست بانک جمهوری اسلامی برای پوشش بیمه‌ای روستاییان اشاره و اضافه کرد: از آنجا که ۵۰درصد مردم کشور ما را روستاییان تشکیل می‌دهند این طرح برای افزایش نفوذ بیمه اجرا شد.

وی در مورد قوانین جدید بیمه شخص ثالث که از ۱۹ شهریور ماه امسال لازم‌الاجرا شد، گفت: در قوانین قدیم افراد و بستگان درجه یک بیمه‌گذار و کارکنان بیمه‌گذار مشمول دریافت غرامت نمی‌شدند اما در طرح جدید تمامی این موارد مشمول دریافت غرامت می‌شوند.

وی افزود: به عبارت دیگر در قانون جدید فقط راننده مشمول دریافت حق بیمه نمی‌شود بلکه تمام کسانی که در صحنه تصادف دچار حادثه شدند، مشمول دریافت غرامت می‌شوند.

مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در خصوص دیگر قوانین جدید بیمه شخص ثالث اظهار داشت: در قوانین گذشته براساس قانون دیات، دیه زن و مرد متفاوت بود به گونه‌ای که دیه زنان نصف دیه مردان بود و دیه جرح زنان اگر از یک سوم دیه کامل تصادف تجاوز می‌کرد مبلغ پرداخت آنها به یک دوم تقلیل می‌یافت. وی اظهار داشت: اما در قانون جدید بر اساس تساوی دریافت حقوق زن و مرد غرامت خون و هزینه‌های جرح و نقص عضو را بدون در نظر گرفتن جنسیت یکسان دریافت می‌کنند.

سهامیان مقدم افزود: همچنین مقرر شده بدون رای دادگاه ۵۰درصد دیه بدون رای دادگاه به زیان‌دیدگان و وراث مقتول پرداخت شود. مدیر عامل شرکت سهامی بیمه ایران در ادامه از اصحاب رسانه‌ها در خواست کرد برای افزایش نفوذ فرهنگ بیمه باید به صورت جدی اقدام کنند و در مردم باور در کمین بودن همیشگی خبر را به وجود آورند.

سهامیان مقدم گفت: ایجاد باورهای قوی در افراد تصمیم گیرنده در نظام اقتصادی و همچنین آموزش فنون و باورهای بیمه‌‌های در مراکز آموزشی از دبستان تا دانشگاه از دیگر عوامل افزایش فرهنگ بیمه است.

وی ادامه داد: شرکت‌های بیمه باید در ارائه پوشش‌های بیمه‌ای، خلاقیت و نوآوری داشته باشند و باید مطابق با نیازهای مردم پوشش‌های بیمه‌ای ارائه شود.