پس ازتغییرترکیب سهامداران وبه دنبال آن تغییر مدیریت دربیمه معلم ، سطح عملکرد این شرکت به طورقابل توجهی ارتقا یافت، به طوری که آمارهای قابل اتکا بیمه مرکزی ایران ازعملکرد صنعت بیمه کشورنشان داد در ۹ماه اول پس ازتغییرسهامداران و رویکرد جدید مدیریت تولید حق بیمه این شرکت بیش از ۷۰۰ درصد رشد داشت که درآن زمان بالاترین رشد ازلحاظ تولید حق بیمه و تعداد بیمه نامه دربین شرکت های بیمه کشوربود. کارشناسان صنعت بیمه از این دوره تحت عنوان حیات مجدد بیمه معلم یاد می‌کنند. با نگاهی اجمالی می‌توان گفت، تعداد کل سرمایه انسانی شرکت بیمه معلم از ۱۷۶ نفر در دوره قبلی به ۶۹۲ افزایش یافت. رتبه سودآوری شرکت در بین شرکت‌های خصوصی از رتبه ۹ در دوره قبلی به رتبه ۳ رسیدو بازده سرمایه از ۵/۲ درصد به ۳۸ درصد افزایش یافت. تعداد شعب از۱۶ شعبه نیز به ۳۹ شعبه و تعداد نمایندگان فعال از ۸۴ نماینده به ۹۹۴ نماینده رسیده است.

رتبه جذب حق بیمه شرکت بیمه معلم در بین شرکت‌های خصوصی از رتبه هشت در دوره قبل به ۴ در سال ۸۸ و سهم از بازار از ۶۵/. درصد به ۴ درصد در سال مذکوررسید.

هشت‌ماهه ابتدایی ۹۰

میزان رشد حق بیمه جذب‌شده در رشته آتش‌سوزی در هشت‌ماهه ابتدایی سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ با ۶۳ درصد افزایش به بیش از سه میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان رسید و در رشته بیمه بدنه خودرو با شش درصد افزایش در همین مدت به حدود سه میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

بیمه حوادث گروهی با ۱۱۴ درصد افزایش به ۴۳۰ میلیون تومان رسید و درمان گروهی با یک جهش چشمگیر به ۱۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان رسیده است. بیمه عمر گروهی با ۳۸ درصد رشد به حدود ۹۶۰ میلیون تومان و بیمه مهندسی با ۱۳ درصد رشد به ۹ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان رسید. بیمه مسوولیت هم با ۳۶ درصد افزایش به ۱۴ میلیارد و ۶۴۳ میلیون تومان رسیده است.

در همین زمینه مجموع حق بیمه دریافتی با ۹۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۹۶ میلیارد و ۲۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و خسارت پرداختی با ۳۲ درصد رشد به ۶۶ میلیارد و ۵۷۸ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید که رشد ۳۲ درصدی نشان می‌دهد و مجموع ضریب خسارت به حق بیمه در سال ۹۰ معادل ۶۹ درصد بوده است.