فارس- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به نظر می‌رسد تشخیص کار اهم و مهم در دولت به خوبی صورت نمی‌گیرد و صرف وقت دولت به کارهایی جزئی و بی‌اهمیت، وقتی برای اجرایی شدن کارهای اساسی مانند طرح تحول بانکی باقی نگذاشته است.

محمد رضا خباز در خصوص اجرای طرح تحول بانکی، اظهار کرد: طرح تحول بانکی یکی از هفت مرحله طرح تحول اقتصادی است که اگر شش گام اولیه طرح تحول درست برداشته شود کشور را به بهره‌وری خواهد رساند. وی با اشاره به اینکه بهره‌وری هر کشور نشان دهنده وضع اقتصادی آن کشور است، ادامه داد: جز هدفمندی یارانه‌ها و لایحه امور گمرکی که در مجلس مطرح شدند سایر لوایح به کمیسیون نیامده است.

این نماینده مجلس گفت: برای تحول اقتصادی در کشور از هفت گام لازم، گام هدفمندی یارانه‌ها ناقص و گام امور گمرکی ناتمام برداشته شده زیرا هنوز شورای نگهبان تائید نهایی نکرده‌ و گام‌های دیگر هنوز برداشته نشده است.

خباز معتقد است: در سال جهاد اقتصادی باید پنج مرحله باقی مانده مصوب و توسط دولت اجرایی شود تا اقدامات موثری که در بعد اقتصادی برداشته شده، مشخص شود.

وی دلیل دیگر را صرف وقت دولت به کارهای کم اهمیت دانست و گفت: این امر باعث می‌شود وقتی برای انجام کارهای مهم باقی نماند به عنوان مثال برخی از کارهایی که دولت انجام می‌دهد و اموری که اداره می‌کند خاصیتی جز اتلاف وقت دولت نداشته و دولت را از چابکی و کارایی محروم می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعتقاد به اینکه دولت در تعیین اهم و مهم دچار مشکل است، عنوان کرد: به نظر می‌رسد نیت سوئی در کار نیست بلکه تشخیص کار اهم و مهم اتفاق نمی‌افتد و دولت در اولویت دادن به کارها دچار مشکل شده است.