گروه بازار پول- رییس کل بانک مرکزی از عرضه سکه با بسته‌بندی جدید در بازار به منظور جلوگیری از افزایش قیمت در بازارخبر داد و گفت: با سوداگران در بازار ارز و طلا برخورد جدی خواهد شد.

محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی، گفت: برای جلب اطمینان مردم، به زودی انواع سکه‌ را به شکل بسته‌بندی روانه بازار می‌کنیم. به گزارش ایسنا، رییس‌کل بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی برای جلب اعتماد و اطمینان مردم از سکه‌های موجود در بازار و تعلق آنها به بانک مرکزی، در آینده‌ای نزدیک سکه‌ها را در قالب بسته‌بندی شده عرضه می‌کند تا دیگر کسی به فکر گران‌فروشی در بازار نباشد.

به گفته وی، با این اقدام نگرانی‌های مردم در خرید سکه‌ ارزان قیمت از بین خواهد رفت.

بهمنی بدون اشاره به شکل و نحوه بسته‌بندی جدید وعده داد: این اقدام بانک مرکزی راه را بر افزایش قیمت طلا خواهد بست.

رییس کل بانک مرکزی در ادامه با بیان اینکه دولت نمی‌گذارد عده‌ای سودجو با موضوع مهم طلا و ارز در کشور بازی کنند، اظهار کرد: بانک مرکزی درصدد است تا فاصله میان نرخ بانک و بازار را کم کند، چون وقتی که همه جا یک نرخ ارز داده شود دیگر دلیلی ندارد که واسطه‌ها در میان باشند.

بهمنی با اشاره به اختیار کنترل طلا و ارز در دست دولت تصریح کرد: دلالان تلاش می‌کنند تا بازار را به سود خود تحت‌شعاع قرار بدهند، ولی ما نمی‌گذاریم که به هدف خود برسند. وی با تاکید بر استقلال عمل بانک مرکزی گفت: یکی از موارد استقلال بانک مرکزی این است که بر اساس آنچه هست عمل ‌کند و در این مسیر با هیچ ارگان و نهادی تعارف ندارد!

وی با اشاره به اینکه از سه سال قبل پیش‌بینی چنین روزی شده است، سوداگران در بازار ارز را تهدید به برخورد جدی کرد. وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود، در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان از ظرفیت صرافی‌ها برای انتقال ارز استفاده کرد؟ گفت: برای حفظ نرخ ارز انواع راهکارها را در پیش گرفتیم، اما امیدواریم که روزی تحریم‌ها به طور کامل از بین برود.

بهمنی افزود: هم‌اکنون از صرافی‌ها به عنوان بانک استفاده می‌کنیم و و روند انتقال ارز را از طریق صرافی‌ها انجام می‌دهیم و معتقدیم که برای استفاده از ظرفیت صرافی‌ها باید فضا را روان و شرایط را تسهیل کنیم، چون سیاست‌های واردات به تنهایی پاسخگو نیست، ولی انتظار داریم که در این راه سازمان‌های خصوصی و ارباب جراید هم به کمک ما بیایند.