گروه بنگاه‌ها- معاون فنی شرکت بیمه پاسارگاد از بررسی و برآورد میزان خسارت وارد شده به کارخانه تک ریس زنجان برای پرداخت هرچه زودتر خسارت به این شرکت خبر داد. ابوالقاسم دباغ اظهار داشت: کارخانه تک ریس زنجان از سال ۱۳۷۹ تاکنون در زمینه ریسندگی فعالیت داشته و در سـال ۱۳۸۶ با اجرای طرح توسـعه فعالیت خود را گسـترش داده و در سه سال اخیر تحـت پوشـش بیمه آتش‌سوزی شرکت بیمه پاسارگاد قرار داشته است.

وی افزود: این واحد صنعتی در روز چهاردهم خرداد ماه سال جاری و در زمان تعطیلی کارخانه (مقارن ۹ شب) به علت نامعلومی دچار حریق شده و نگهبان کشیک کارخانه بلافاصله بعد از اطلاع از حادثه، مراتب را به آتش‌نشانی شهرستان زنجان اعلام کرده است، سپس نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شده و نسبت به مهار حریق اقدام کرده‌اند، ولی متاسفانه به علت وجود مواد قابل اشتعال از نوع پنبه و نخ، آتش‌سوزی گسترش یافته و بخش عمده ماشین‌آلات، مواد اولیه و محصولات در جریان ساخت و ساخته شده طعمه حریق قرار گرفته است.

به گفته معاون مدیرعامل بیمه پاسارگاد، وقوع حادثه در تاریخ شانزدهم خرداد ماه به اطلاع شرکت بیمه پاسارگاد رسانده شد و بلافاصله کارشناسان این شرکت با حضور در محل حادثه به بررسی اولیه ابعاد مختلف خسارت پرداختند.

دباغ در خصوص نحوه بررسی کارشناسان خسارت گفت: به دلیل گستردگی خسارت و تنوع آن بلافاصله نسبت به تشکیل تیم کارشناسی تخصصی جهت تعیین علت حریق و برآورد خسارت ساختمان، ماشین‌آلات، تاسیسات و موجودی مواد اولیه و محصولات کارخانه از سوی کارشناسان فنی و مالی اقدام کرده‌ایم و با توجه به برخورداری بیمه پاسارگاد از پوشش اتکایی مناسب امید می‌رود با همکاری مسوولان کارخانه در ارائه اسناد و مدارک لازم، خسارت هرچه سریع‌تر تعیین و پس از طی مراحل لازم نسبت به پرداخت آن اقدام شود.