گروه بازارپول- در تاریخ ۲۳/۵/۸۵ خبری به نقل از خبرگزاری ایلنا در صفحه ۱۲ روزنامه دنیای‌اقتصاد به چاپ رسید.

بنابر این خبر، معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران از عدم همکاری بانک‌های ملی و تجارت در تخصیص مناسب اعتبارات بانکی به طرح‌های زودبازده و اشتغالزا انتقاد کرده بود. این مقام استانداری اعلام کرده بود بانک‌های ملی و تجارت به ترتیب با جذب ۹و یک درصد اعتبارات تجدید و مردود شناخته شده‌اند. روابط‌عمومی بانک تجارت با ارسال نمابری به دفتر روزنامه، توضیحاتی را دراین مورد ارائه کرده است. متن کامل پاسخ روابط‌عمومی بانک تجارت به شرح زیر است: با سلام و احترام، به استحضار می‌رساند، پیرو مطلب منتشر شده در تاریخ ۲۳/۵/۸۵ در آن روزنامه محترم تحت عنوان «بانک‌های ملی و تجارت در جذب اعتبارات زودبازده مردود شده‌اند»، ذکر مطالبی به منظور تنویر افکار عمومی و صیانت از تلاش مجدانه بیش از ۲۰هزار پرسنل خدمتگزار این بانک ضروری می‌باشد، لذا مستدعی است براساس قانون مطبوعات نسبت به درج مطالب ذیل در همان صفحه اقدام مقتضی را معمول فرمایید:

«بانک تجارت همسو با سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی در ارتباط با تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین توانسته است با تلاش کارکنان شریف و کارشناسان محترم بانک ظرف سه ماه گذشته از تعداد ۲۰۰۰۰ (بیست‌هزار) طرح معرفی شده در سراسر کشور بالغ‌بر ۱۰۰۰۰ (ده‌هزار) طرح را بررسی کارشناسی نموده و تاکنون ۸۰۰۰ (هشت‌هزار) طرح را پذیرفته و قرارداد‌های آن منعقد گردیده و ۲۰۰۰ (دوهزار) طرح نیز بررسی و به دلیل عدم توجیه فنی و اقتصادی تایید نگردیده و مستند به دلایل کارشناسی عودت داده شده است. همچنین بانک تجارت به استناد آمار مورد تایید عوامل نظارتی طرح، رتبه سوم را بین بانک‌های تجاری به خود اختصاص داده و مفتخر است با جدیت و در ادامه کار به وظایف محوله با سرعت و دقت عمل نماید.

بدیهی‌ است، پیگیری و اعتراض نسبت به اظهارات و برخورد غیرمنطقی معاونت محترم استانداری تهران که موجب خدشه‌دار نمودن خدمات صادقانه و هتک‌حرمت و حیثیت اداری نمایندگان این بانک نزد افکار عمومی گردید.

برای این بانک محفوظ خواهد ماند و این قبیل رفتار‌ها و فشار‌ها نیز نمی‌تواند کوچک‌ترین تاثیری در انجام رسالت قانونی بانک بر رعایت حقوق سپرده‌گذاران و اعمال ضوابط و تداوم خدمتگزاری به مردم شریف ایران اسلامی داشته باشد.»