گروه بنگاه‌ها: مجید مشعلچی، مدیرعامل بیمه کوثر طی نشست خبری که به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس بیمه کوثر برگزار شد ضمن اشاره به عملکرد شرکت در ۶ ماه نخست سال جاری گفت: پیش بینی ما برای فروش در سال جاری ۹۳۴میلیارد تومان است که تاکنون و در ۶ ماه نخست سال ۵۹۷ میلیارد تومان پرتفوی حاصل شده و بالغ‌بر ۶۰ درصد افزایش پرتفوی رقم خورده است.

به گزارش ریسک نیوز، وی افزود: در حوزه بیمه‌های زندگی در شش ماه اول پارسال، ۵۱ میلیارد تومان بیمه‌نامه فروخته شد این در حالی است که میزان فروش در این رشته بیمه‌ای در ۶ ماه نخست سال ۹۵ بالغ‌بر ۷۴ میلیارد تومان است که در این رشته بیمه‌ای افزایش ۴۵ درصدی فروش را تجربه کردیم. مشعلچی با اشاره به اینکه نسبت خسارت بیمه کوثر در ۶ ماه اول پارسال، ۴۷ درصد بوده از کاهش ۲ درصدی این نسبت در سال جاری خبر داد و گفت: نسبت خسارت بیمه کوثر در ۶ ماه اول سال ۹۵ به ۴۵ درصد کاهش یافت.

وی در ادامه به ترکیب پرتفوی بیمه کوثر اشاره و اذعان کرد: ترکیب پرتفوی بیمه کوثر ۶۱ درصد ثالث، ۱۶ درصد درمان، ۷ درصد عمر و حوادث و ۷ درصد عمرو سرمایه‌گذاری است که البته در نظر داریم روی بیمه‌های درمان، عمر و سرمایه‌گذاری و مسوولیت تمرکز بیشتری داشته باشیم. مشعلچی در ادامه از ارائه مدلی منحصربه‌فرد در رشته بیمه‌ای درمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و وی در پاسخ به خبرنگار ریسک نیوز درخصوص ترکیب سهامداران عمده شرکت بیمه کوثر و محدود بودن ترکیب پرتفوی به نیروهای مسلح و همچنین سوالی درخصوص نحوه اجرای حاکمیت شرکتی در این شرکت اذعان کرد: سهامداران بیمه کوثر تاکنون هیچ دخالتی در اجرا نداشته‌اند و بدون جناح بندی و مرزبندی نقش سهامداری خود را ایفا کرده‌اند.

مشعلچی ضمن اشاره به برخی تحرکات سهامداران در برخی شرکت‌های بیمه و بنگاه‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: این مساله را قبول دارم که در برخی شرکت‌های بیمه رقابت کاذبی در میان سهامداران درخصوص خرید سهم بیشتر جهت نفوذ در هیات‌مدیره و اعمال نفوذ در تغییرات مدیریتی وجود دارد که به شدت به ثبات مدیریت در صنعت بیمه آسیب می‌رساند. وی تصریح کرد: قاطعانه می‌گویم که در میان سهامداران بیمه کوثر این رقابت کاذب وجود ندارد بلکه تلاش سهامداران در جهت هم‌افزایی و انسجام است، مدیرعامل بیمه کوثر درخصوص دخالت سهامداران و همچنین اعضای هیات‌مدیره در اجرا که نافی اصول حاکمیت شرکتی است، اذعان کرد: تصریح می‌کنم تاکنون هیچ ابلاغی که نشان‌دهنده دخالت در اجرا باشد از سوی هیات‌مدیره و ترکیب سهامداری به ما نشده است.