گروه بازرگانی: انتخابات هیات‌مدیره اتاق بازرگانی ایران و کانادا برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، علامیرمحمدصادقی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کانادا سیاست نادرست دولت کانادا را عامل اصلی تیرگی روابط بین دو کشور ارزیابی کرد و گفت: پس از بسته شدن سفارت کانادا در تهران دیپلمات‌های مقیم کانادایی نارضایتی خود را از این تصمیم‌ اعلام کردند، اما با سیاست دوستانه و صلح‌طلب نظام جمهوری اسلامی اتاق‌های مشترک فعالیت خود را ادامه دادند. در ادامه این نشست، اسدالله عسگراولادی، حضور ۱۸۰ عضو این اتاق را در جلسه رای‌گیری حاکی از اشتیاق بازرگانان برای توسعه روابط اقتصادی حتی در شرایط سخت عنوان کرد و گفت: به‌‌رغم محدودیت‌ها و خروج مسوولان سفارت کانادا از ایران، تجار و سیاستمداران کانادایی از عدم وجود روابط دیپلماتیک ابراز نارضایتی کردند و در سفرهایی که به شهرهای کانادا و دیدار با مقامات کانادایی داشتم، همواره از متضرر شدن بخش‌های اقتصادی هر دو کشور به خاطر سیاست غلط یک جانبه یاد کردم و خواستار عادی‌سازی روابط شدم.

در ادامه حسین نقره‌کار شیرازی، دبیرکل اتاق ایران با اشاره به پیشینه دیپلماتیک در وزارت امور خارجه و مدیریت امور بین‌الملل وزارت نفت، سیاست دولت تدبیر و امید را در عرصه بین‌المللی ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با فعال‌تر شدن روابط بین‌المللی و رفع محدودیت‌ها، یخ روابط ایران با غرب ذوب ‌شود. پیش‌بینی می‌کنم سطح روابط از سال‌های قبل نیز بهتر خواهد شد.

در ادامه این نشست، کاندیداها به معرفی خود پرداختند و در پایان رای‌گیری آقایان علا میرمحمدصادقی، فریبرز حقیقی‌طلب، شاهین شیثی، اسدالله عسگراولادی، محسن خلیلی، سیدنوید هدایتی و ایرج حسابی و محمد قناویزی به‌عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره و جعفر مغرور و ابوالقاسم رامین مؤید به‌عنوان اعضای علی‌البدل و حمزه‌نژاد به‌عنوان بازرس اصلی و ظهیری بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.