خبرگزاری تسنیم: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اصلاح اساس‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی در هیات دولت به جمع هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی پیوست. با اصلاح اساس‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی در هیات دولت، وزیر صنعت ، معدن و تجارت به جمع هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی پیوست.

هیات دولت در جلسه مورخ ۲/۹/ ۱۳۹۳ خود به استناد تبصره ۳ ماده ۵ قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات با افزودن یک بند به ماده ۸ اساس‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی «وزیر صنعت، معدن و تجارت» را به‌عنوان عضو حقوقی هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی انتخاب کرد.

این مصوبه در جهت اجرای اصل ۸۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای تایید به شورای نگهبان قانون اساسی ارسال و شورای مذکور این اصلاحیه را در جلسه مورخ ۱۳۹۳/۶/۱۹ خود مورد بحث و بررسی قرار داد و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست. پس از تصویب قانون حمایت ازشرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعـات در مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبـان، اساس‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی از تصویب هیات وزیران گذشت و پس از تایید شورای مذکور، از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.