شاتا: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کشور از نظر ساختاری نیازمند ایجاد تحولی بزرگ در موضوع تجارت داخلی است، گفت: تحقق این امر نیازمند توجه بیش از پیش مسوولان و تدوین سیاست‌گذاری‌های درست است. محمدرضا نعمت‌زاده در گردهمایی روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در حوزه بازرگانی صورت گرفته، اما کافی نیست تصریح کرد: در این راستا نوآوری، بهبود سیستم‌ها و نظام‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چراکه در شاخه بازرگانی بیشتر روی سنت‌ها پیش رفتیم.

وی افزود: با بهره‌مندی از نوآوری و خلق ایده‌های نو و با استفاده از مشاوران حاذق می‌توانیم این بخش از اقتصاد کشور را که سهم بسزایی در افزایش تولید ناخالص داخلی به همراه دارد از طریق بازدهی و ساماندهی مناسب ایجاد کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به برخی مباحث مهم در عرصه بازرگانی داخلی اشاره کرد و گفت: قانون اصناف شامل ایراداتی است که آن هم به دلیل نبود تفکر منسجم اقتصادی مشکلاتی را به همراه دارد.

نعمت‌زاده گفت: اصلاح قانون اصناف از موضوعاتی است که باید برای بهبود آن اقدام کرد.

وی به موضوع قانون انتزاع وظایف بخش کشاورزی از بخش صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: در این راستا طبق ضوابط تعیین شده عمل خواهیم کرد که امیدواریم با همکاری و تعامل با وزارت جهاد کشاورزی هر چه زودتر مراتب اجرایی شدن فعالیت‌ها صورت بگیرد.

بر اساس این خبر، گردهمایی روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور با حضور وزیر، معاونان، مدیران و روسای سازمان استان‌ها به منظور تبیین سیاست‌ها و اقدامات انجام شده در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.