ایسنا- مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران از سفر یک هیات اقتصادی چینی سرمایه‌گذاری 110 نفره به ایران در 11 اسفندماه امسال خبر داد.
سهراب سلیمی با اشاره به اینکه این هیات چینی با دعوت سازمان توسعه تجارت به ایران سفر خواهند کرد، گفت: در این هیات شرکت‌های چینی فعال در حوزه‌های تولید، صادرات و همچنین خدمات فنی- مهندسی حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از این هیات را سرمایه‌گذاران چینی تشکیل می‌دهند، گفت: یکی از برنامه‌های جدی ما این است که از اعضای این هیات برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران دعوت کنیم. چینی‌ها می‌توانند با تولید محصولات خود در مناطق آزاد ایران این محصولات را به کشور خود منتقل کنند.
مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه در هیات چینی نمایندگانی از ۱۱۰ شرکت حضور دارند و قرار است همایش یک روزه‌ای با حضور آنها برگزار شود، افزود: هدف ما از سفر این هیات چینی به ایران واردات صرف از این کشور نیست؛ چرا که این کار هم‌اکنون نیز در حال انجام است. ما به دنبال سرمایه‌گذاری مشترک با چینی‌ها در کشور‌های دیگر و همچنین جذب سرمایه‌گذاری چین در پروژه‌های در دست اجرایی داخلی هستیم.