گروه بازرگانی- دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان غلات حجیم شده، ضمن استقبال از اعلام به موقع نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی در دولت جدید برخلاف رویه معمول در سال‌های گذشته گفت: نرخ خرید تضمینی اعلام شده 300 تومانی برای هر کیلو سیب زمینی، با توجه به قیمت نهاده اصلی کشت این محصول و هزینه‌های نیروی انسانی که قیمت تمام شده را افزایش داده، چندان مناسب حال کشاورزان نیست.
علی شریعتی افزود: سطح زیر کشت محصول سیب زمینی نسبت به سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار تن کاهش یافته و نگرانی‌ها درباره آینده این محصول را افزایش داده است.
به گفته وی، راهکار مشخص برای حل مشکلات این است که با هدف افزایش سود منطقی کشاورزان و ایجاد امکان برنامه‌ریزی تولید، صندوق حمایت از صادرات تشکیل شود تا در شرایط امروز، با ایجاد تعرفه صادراتی، ضمن کنترل و تنظیم بازار، منبعی جهت پرداخت پاداش صادراتی در مقاطعی که به دلیل مازاد ظرفیت نیاز به صادرات داریم، فراهم شود. شریعتی درباره طرح انتزاع وظایف کشاورزی از صنعت نیز تصریح کرد: امیدواریم پرونده این طرح در دولت جدید بسته شود تا بتوان با مشارکت بخش خصوصی واقعی، راه‌های برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی را اجرایی کرد.