ایلنا - رییس اتحادیه لوازم‌التحریر با بیان اینکه از زمان ممنوع شدن واردات کالاهای اولویت ۱۰، نرخ لوازم‌التحریر نیز افزایشی شد و در مارک‌های شناخته شده این افزایش چشمگیرتر بود، گفت: نرخ لوازم التحریر نسبت به سال گذشته به طور میانگین، ۲۰ درصد افزایش یافته است. عباس هدایتیان ضمن اعلام این خبر، افزود: غرفه‌های لوازم التحریر نمایشگاه‌های پاییزه از ۱۳ شهریورماه تحویل غرفه‌داران داده می‌شود و به صورت رسمی هم از ۱۴ تا ۲۳ شهریور ماه، مشغول به کار می‌شوند. وی با بیان اینکه در چهار نقطه تهران نمایشگاه پاییزه برگزار خواهد شد، ادامه داد: طبق سنوات گذشته، در پارک ارم، بوستان ولایت، حکیمیه و خاوران نمایشگاه پاییزه که بیشتر مختص به لوازم مخصوص بازگشایی مدارس است، برگزار می‌شود.

هدایتیان گفت: طی دو سال گذشته دفاتر دولتی در نمایشگاه‌های پاییزه ارائه نشده و دولت یارانه‌ای هم بابت آن پرداخت نکرده اما امسال دولت با قراردادی که با دو کارخانه دفترسازی داشته، توانسته قیمت‌های متعادلی برای آن تعیین کند. به عنوان نمونه دفاتر معمولی از ۵۴۰ تا ۱۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد و دفترهای فانتزی نیز بسته به نوع کاغذ، جلد و کیفیت از ۱۵۰۰ به بالا ارائه می‌شود؛ همچنین خودکار معمولی نیز از ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی گفت: خوشبختانه امسال واردات لوازم‌التحریر کاهش داشته؛ این در حالی است که در سال گذشته، ۹۵ درصد از لوازم‌التحریر وارداتی بود، اما امسال با فعال شدن ۲۰ درصد از کارخانه‌های تولید لوازم‌التحریر که بیشتر به تولید مداد می‌پردازند، میزان وابستگی ما به تولیدات خارج کمتر شده است و به حدود ۸۰ درصد رسیده است.