گروه بازرگانی - هیات وزیران به منظور هماهنگی بین سازمان‌های مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، اعضای جدید شورای هماهنگی مناطق آزاد را تعیین کرد. هیات وزیران، تشکیل اعضای جدید شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی را به پیشنهاد رییس جمهوری و به استناد اصول ۱۲۷ و ۱۳۸ قانون اساسی تصویب کرد. این شورا از رییس جمهوری به عنوان رییس شورا، وزیران امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، امور خارجه، کشور، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی و دادگستری تشکیل می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر شورا از دیگر اعضای این شورا هستند.

همچنین وظایف و اختیارات هیات وزیران در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی (مصوب ۱۳۷۲) و اصلاحات بعدی آن و قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی (مصوب ۱۳۸۴به استثنای تبصره (۲) ماده (۱) قانون مذکور) و سایر قوانین صرفا در خصوص مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، به وزیران عضو شورای مذکور تفویض می شود.

بر اساس این مصوبه، تصمیم‌گیری در خصوص امور اجرایی موضوعات یاد شده به اعضای شورا به عنوان نمایندگان ویژه رییس‌جمهوری و تصویب و اصلاح آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به موضوعات یاد شده به وزیران عضو شورا تفویض می‌شود.

همچنین تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضا یا وزیران عضو شورا در حکم تصمیمات رییس‌جمهوری و هیات وزیران بوده و با رعایت ماده ۱۹ آیین‌نامه داخلی هیات دولت قابل صدور است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، این مصوبه را «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس‌جمهوری برای اجرا ابلاغ کرده است.