عضو هیات رییسه اتاق ایران، خواستار تشکیل اتاق فکراقتصاد با حضور اعضای هیات نمایندگان قبلی، اندیشمندان اقتصادی و صاحبان صنایع و دست‌اندرکاران تجارت خارجی شد. ابراهیم جمیلی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با تاکید بر لزوم همگام شدن با اقتصاد جهانی و فراهم کردن زمینه‌های عضویت در سازمان تجارت جهانی و حضور بیشتر در پیمان‌های منطقه‌ای خاطرنشان کرد: لزوم اجرایی شدن ابلاغیه و نیز سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست‌های خصوصی‌سازی و نیز ادامه مسیر با روشی متفاوت‌تر از گذشته حرکت رو به جلو اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن را طلب می‌کند. رییس اتاق زنجان استقلال اتاق‌های شهرستان‌ها در چارچوب قانون اتاق، ‌تفویض اختیارات اتاق ایران به اتاق‌های شهرستان‌ها با هدف تسهیل و تسریع فعالیت‌های اقتصادی در دوره اخیر را ضروری دانست و گفت: در کنار افزایش اختیارات اتاق‌های شهرستان‌ها تلاش برای اصلاح قانون اتاق و سپردن مسوولیت‌های جدید و پاسخگو بودن اتاق‌ها نیز باید از مهمترین اقداماتی باشد که در هیات رییسه اتاق ایران مورد توجه قرار گیرد. عضو هیات رییسه اتاق ایران تصریح کرد: نفی گروه‌گرایی در ارکان مدیریتی و ساختار اجرایی اتاق و استفاده از گرایش‌ها و سلایق مختلف، باید در دور جدید فعالیت اتاق بازرگانی ایران ملاک اصلی فعالیت‌ها باشد.

جمیلی در ادامه حضور فعال اتاق‌های شهرستان‌ها در هیات‌های اعزامی‌ به خارج از کشور همراه با رییس اتاق ایران و نیز برنامه‌ریزی برای حضور هیات‌های خارجی در اتاق‌های شهرستان‌ها را ازجمله راهکار‌های پیشنهادی برای حضور موثر اتاق‌های شهرستان‌ها در عرصه اقتصادی کشور دانست.

او همچنین حضور نمایندگان شهرستان‌ها در هیات رییسه‌های شورا‌های بازرگانی و اتاق‌های مشترک بازرگانی را مورد تاکید قرار داد.