معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی خراسان رضوی اعلام کرد: با وجود رایزنی‌های انجام شده بازارچه مرزی دوغارون بعد از هشت ماه همچنان تعطیل است. منوچهر سلطانی به خبرنگار ایرنا گفت: این بازارچه که از فعال‌ترین بازارچه‌های استان بود از سوی طرف افغان با عنوان آنکه تجارت با این کشور باید به صورت رسمی باشد راکد و تعطیل شد.

وی میزان صادرات از این بازارچه را سالانه حدود ۶۰میلیون دلار ذکر کرد و افزودک با وجود تعطیلی این بازار لطمه جدی به این صادرات وارد نشده زیرا سعی شده این بخش به صورت رسمی و توسط تجار دارای کارت بازرگانی انجام شود.

او در عین حال، تعطیلی این بازار را موجب بیکاری بخشی از جمعیت این منطقه که در بازارچه مشغول به کار بودند، ذکر کرد.

سلطانی ادامه داد: در اجلاس مشترک ایران و افغانستان مقامات ایرانی خواستار رفع موانع و فعال شدن بازار شده و طرف افغان هم قول داد این مشکل را حل کند اما تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی گفت: این در حالی است که بازارچه فعال منطقه است چند روز قبل با همین عنوان تعطیل شده است.

پرویز خان از رکود درآمد

از سوی دیگر، فرماندار شهرستان مرزی قصرشیرین گفت: کار صادرات کالا و سوخت از بازارچه مرزی پرویزخان که به‌دلیل مسائل امنیتی داخل عراق متوقف شده بود مجددا از سر گرفته شد.

«شهریار حیدری» افزود: فعالیت بازارچه پرویزخان و گمرک خسروی از بعدازظهر چهارشنبه هفته گذشته به مدت ۷۲ ساعت مسدود شده بود.

وی با بیان اینکه تردد مسافر از این مرزها همچنان امکان‌پذیر نیست گفت: صادرات کالا و سوخت از گمرک خسروی در توافق صورت گرفته با طرف عراقی، آغاز شده است.