قیمت هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر از ۱۲۰۰ تومان به ۱۳۰۰ تومان رسیده است که رییس سازمان بازرگانی تهران نیز این افزایش قیمت را تایید می‌کند. عباس قبادی در گفت‌وگو با «ایسنا» در این‌باره توضیح داد: چون تولید داخل شروع شده و موجودی شکر کشور هم مناسب است، آن میزان درصدی که قیمت جهانی شکر افزایش یافته، شکر داخلی افزایش پیدا نکرده است و به احتمال زیاد قیمت‌ها متعادل می‌شود.

قبادی افزود: در مقطعی مثلا در ۱۰، ۱۵ روز گذشته شاید یک افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت در هر کیلو داشتیم، اما مطمئن باشید که این متعادل می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت شکر کاهش پیدا نخواهد کرد؟ متذکر شد: به هر شکل تولید داخل را هم در نظر بگیرید برای یک تولیدکننده باید قیمت به گونه‌ای باشد که برای او توجیه داشته باشد و کارخانه‌های قند و شکر باید به گونه‌ای فعالیت کنند که بتوانند صرفه اقتصادی داشته باشند.

آخرین گزارش‌ بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران نیز حاکی از رشد ۴/۱ درصدی قیمت قند و شکر در هفته منتهی به ۳۰ مهر ماه امسال نسبت به هفته قبل از آن و همچنین رشد ۹/۱ درصدی نسبت به هفته مشابه ماه قبل است. در هفته منتهی به ۳۰ مهر ماه نیز قیمت هر کیلو شکر در میادین شهرداری ۱۰۸۰ تومان و در سطح شهر ۱۱۴۰ تومان اعلام شده که این رقم در مقایسه با قیمت شکر در هفته مشابه سال قبل به میزان ۳۹ درصد افزایش یافته است.