چند روز پس از آنکه وزیر جهاد کشاورزی خواستار افزوده شدن «کشاورزی» به عنوان اتاق بازرگانی شد، دبیرکل اتاق تهران می‌گوید: به صرف این که بخش کشاورزی سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور دارد، نباید خواستار تغییر نام اتاق بازرگانی ایران شد. محمد مهدی راسخ، گفت: بخش‏های خدمات،‌ IT و کشاورزی، نقش موثری در اقتصاد ایران دارند، اما این امر نباید زمینه تقاضا برای تغییر نام اتاق بازرگانی را فراهم بیاورد.

وی با اشاره به ماده یک قانون اتاق بازرگانی گفت: در این ماده قانونی، کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور، ‌تبادل افکار و بیان عقاید مدیران صنعتی، تجاری و کشاورزی به عنوان شرح وظایف اتاق بازرگانی تعیین و تعریف شده است.

راسخ افزود: بر اساس قانون اتاق بازرگانی، تمامی بخش‏های اقتصادی کشور از جمله کشاورزی، ‌خدمات و‌ صنعت و معدن باید مورد توجه بخش خصوصی کشور قرار بگیرند.

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: اتاق‏های بازرگانی ایران و تهران طی سال‏های اخیر توجه خاصی به بخش کشاورزی در کمیسیون‏های تخصصی داشته‏اند و مسائل و مشکلات این بخش را دائما بررسی و نظرات بخش خصوصی را به دولت منتقل کرده‏اند. این فعال اقتصادی با بیان این مطلب که وزیر جهاد کشاورزی از حضور کمرنگ نمایندگان بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی همواره گله‏مند است،‌ تصریح کرد: یکی از مسائلی که وزیر کشاورزی اعلام کرده، مربوط به حضور نمایندگان بخش دولتی در اتاق بازرگانی است.

راسخ متذکر شد: بر اساس قانون، نمایندگان دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی در پارلمان بخش خصوصی حضور دارند.

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران اذعان داشت: با توجه به تعاملات خوب میان وزارتخانه‏ها، دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی اجازه معرفی دو نفر در بخش خصوصی را به وزارت جهاد کشاورزی می‏دادند و این وزارتخانه نمایندگان خود را به صورت غیررسمی معرفی می‏کرد.

وی ادامه داد: وزیر کشاورزی معتقد است با توجه به سهم قابل توجه این بخش کشاورزی در اقتصاد کشور لازم است تعداد نمایندگان این بخش در پارلمان بخش خصوصی افزایش یابد.

راسخ گفت: ما با افزایش تعداد نمایندگان دولتی بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی مشکلی نداریم، اما بر اساس قانون این اختیار را نداریم و باید وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی بپذیرند که به جای نمایندگان این دو وزارتخانه، تعداد بیشتری از نمایندگان بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی حضور داشته باشند.