مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: سال گذشته، صادرات کالا از محل گمرک استان به‌لحاظ ارزش، ۵/۱۲درصد نسبت به‌مدت مشابه در سال ۸۵ رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل گمرک استان اصفهان، «فرود عسگری» افزود: در این مدت ۷۷۴ قلم کالا به وزن ۳۹۵هزار تن و به ارزش ۲۵۷‌میلیون و ۳۳هزار دلار صادر شده است. وی اظهار داشت: در این مدت صادرات کالا به ۷۰کشور جهان از جمله عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، کویت، ترکیه، ایتالیا، عربستان، سودان، تاجیکستان و سوریه صورت گرفته است.

عسگری گفت: طی سال گذشته گروه کالاهای صنعتی و شیمیایی با ارزش ۱۵۹میلیون دلار رتبه نخست صادرات کالا در استان را به خود اختصاص دادند.

وی یادآور شد: در این مدت گروه کالاهای صنایع دستی با ارزش ۲۳میلیون و ۵۷۰هزار دلار، کالاهای کشاورزی با ارزش ۱۵میلیون و ۵۸۴هزار دلار و کالاهای معدنی با ارزش چهار‌ میلیون و ۷۴۷هزار دلار به ترتیب در رتبه‌های دوم، سوم و چهارم قرار گرفتند.

عسگری همچنین میزان واردات کالا از طریق گمرکات استان را طی مدت یاد شده ۷۳هزار و ۷۹۰تن کالا و به ارزش ۳۰۱میلیون و ۹۸۸هزار دلار عنوان کرد و گفت: کالاهای وارداتی به لحاظ وزنی ۶۵درصد و به‌لحاظ ارزش ۲۲درصد رشد داشته است. شمش طلا، الکترودگرافیکی، پلیت سرب سدیم، لوازم موبایل، ماشین بسته‌بندی دارو، مواد شیمیایی، باتری قراضه، کاغذ و مقوا و تجهیزات پست برق از جمله کالاهای وارداتی در این مدت بوده است. ۱۰کشور مبدا واردات کالا به این استان، امارات متحده‌عربی، هندوستان، آلمان، ایتالیا، اکراین، ترکیه، چین، روسیه اتریش و ازبکستان بوده‌اند. عسگری، درآمد اداره کل گمرکات استان در سال گذشته را بالغ‌بر ۲۵۸‌میلیارد و ۵۱۴میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۳درصد افزایش داشته است. وی همچنین با اشاره به میزان ورود و خروج مسافران از طریق فرودگاه شهید بهشتی گفت: در این مدت در بخش ورود مسافر ۱۶درصد و در بخش خروج مسافر ۱۵‌درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرکل گمرک استان اصفهان همچنین از ورود ۱۲هزار و ۸۷۶بسته هدیه و سوغات به وزن ۳۲هزار کیلوگرم و به ارزش سه میلیارد و ۴۲۴میلیون ریال و خروج ۹هزار و ۲۸۳بسته هدیه و سوغات به وزن ۳۷هزار کیلوگرم و به ارزش بالغ بر چهار میلیارد ریال خبر داد.