شرکت فرش سال آینده واگذار می‌شود

گروه بازرگانی - رییس سازمان خصوصی‌سازی از موکول شدن واگذاری شرکت سهامی فرش ایران به سال ۸۸

خبر داد. غلامرضا کردزنگنه در پاسخ به این سوال که آیا عرضه نشدن سهام این شرکت در بورس به دلیل عدم‌سودآوری آن است؟ اظهار داشت: عدم‌سود آوری شرکت سهامی فرش به عنوان عامل تاخیر در واگذاری‌اش را تکذیب می‌کنم.

وی افزود: واگذاری شرکت سهامی فرش ایران به دلیل تراکم شرکت‌ها هنوز صورت نگرفته است، چراکه قبل از این شرکت، شرکت‌های دیگری در نوبت برای واگذاری قرار دارند.

کردزنگنه تصریح کرد: برای واگذاری شرکت سهامی فرش ایران هماهنگی‌های لازم با مسوولان وزارت بازرگانی صورت گرفته و این شرکت در سال آینده واگذار خواهد شد.

مراحل واگذاری شرکت سهامی فرش ایران در راستای اجرای سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴، از سال ۸۲ آغاز شده، اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

فعالان فرش به شیوه ۵۰ سال پیش کار می‌کنند

از سوی دیگر رییس مرکز ملی فرش ایران از کم کاری‌های صورت گرفته برای معرفی فرش دستباف کشورمان و شناساندن آن به جهانیان انتقاد کرد.

مرتضی فرجی در جلسه رفع مشکلات صنعت فرش کاشمر گفت: متاسفانه هنوز هم فعالان این عرصه با سبک‌ و ‌سیاق۵۰ سال قبل کار می‌کنند و از دانش روز جهت بهره‌وری و توسعه این هنر بهره نبرده‌اند، اما رقبای ما از فناوری‌های روز استفاده کرد‌ه و گوی سبقت را از ما ربوده‌اند. وی با بیان این که در عرصه تولید فرش باید سلیقه مردم را دانست و متناسب با آن تولید کرد، گفت: در حال حاضر به سلیقه بازار توجهی نمی‌شود و بسیاری از طرح‌ها متناسب با سلیقه‌های بازار خارجی نیست. وی از شناسایی ۲۰ کشور که متقاضی تولیدات فرش‌ ایران هستند خبر داد و عنوان کرد: این تعداد تا پایان سال به ۳۰ کشور خواهد رسید که برای ما ابعاد، تنوع نقش و رنگ مشخص شده است. فرجی با بیان اینکه نگاه بازار تغییر کرده یادآوری کرد: این گونه نیست که ما هر چه تولید کنیم خریدار داشته باشد.