معاون وزیر بازرگانی گفت: با کاهش قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی نرخ این محصولات در بازار داخلی ظرف امروز و فردا کاهش خواهد یافت. به گزارش «موج»، کیومرث جلیلیان معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با اعلام این مطلب افزود: پس از افت قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی کارگروه ویژه‌ای با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط جهت کاهش قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای داخلی تشکیل شد.

رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان ادامه داد: قیمت کالاهای پتروشیمی پس از ابلاغ دستور این کارگروه ۱۱ تا ۲۳‌درصد کاهش می‌یابد و برای واحدهایی که مساله نقدینگی دارند، نقدینگی‌شان تامین می‌شود.

جلیلیان با بیان این مطلب که از سوی بازرسان این سازمان روزانه بازار ۵۶ قلم کالا کنترل و رصد می‌شود، اظهار داشت:این اقلام شامل انواع برنج، حبوبات، جوجه یکروزه، روغن، پنیر، سبوس گندم، سیب زمینی، شکر سفید، کنجاله سویا، انواع گوشت، ماکارونی و میوه می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری قیمت این کالاها در زندگی مردم نرخ آنها به صورت روزانه بررسی می‌شود و نرخ ۲۳۴ قلم کالای دیگر نیز به صورت ۱۵ روزه رصد و تحلیل شده و جهت تصمیم گیری و مقابله با بحران به مراجع ذی‌ربط ارسال می‌شود.