گروه بنگاه‌ها - دبیر کنفرانس دکو ۲۰۱۱ دستاوردهای چهارمین همایش بین‌المللی تجارت جهانی مبلمان را تشریح کرد.

رامین سمیع‌زاده با بیان اینکه در این کنفرانس استادانی از کشور‌های ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، اتریش و ایران به سخنرانی پرداختند، به برگزاری هشت کارگاه‌های آموزشی و میزگرد‌هایی در روز دوم همایش اشاره کرد و گفت: میزگرد‌هایی با عناوین «هم‌افزایی شورای ملی مبلمان و دکوراسیون کشور» و «هدفمند‌ کردن یارانه‌ها و مالیات‌های مربوط به صنعت مبلمان و دکوراسیون کشور» برگزار شد. عضو هیات مدیره‌ انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون با اشاره به پخش کنفرانس در اینترنت به صورت online و همزمان با برگزاری همایش اظهار کرد: حدود ۹۰۰ نفر نیز از طریق اینترنت در سراسر دنیا کنفرانس را پیگیری می‌کردند.

سمیع‌زاده با بیان اینکه در همایش دکو ۲۰۱۱، مسوولان سازمان توسعه و تجارت و مسوولان اتاق بازرگانی از ابتکار تشکل محوری مبلمان و دکوراسیون برای ایجاد شورای ملی مبلمان و دکوراسیون کشور به عنوان یک تشکل فراگیر حمایت کردند، تصریح کرد: علاوه بر ایجاد شورای ملی مبلمان و دکوراسیون کشور، اصلاح نظام تعرفه‌ای واردات در صنعت مبلمان اعم از مواد اولیه و محصول نهایی مورد تاکید جدی حاضران قرار گرفت.

سمیع‌‌زاده خاطرنشان کرد: در حاشیه‌ برگزاری کنفرانس دکو ۲۰۱۱، نمایشگاهی در مورد مبلمان و دکوراسیون نیز برگزار شد.

علی انصاری ـ رییس انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون ـ در این کنفرانس تاکید کرد: در سال جهاد اقتصادی، تمامی اعضای خانواده بزرگ مبلمان و دکوراسیون کشور، باید جهادگونه نسبت به اجرای هر چه دقیق‌تر فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای ارتقای سطح آگاهی و تولید کیفی محصولات و خدمات خود اقدام کنند. بر این اساس یحیی آل‌اسحاق ، رییس اتاق بازرگانی تهران، نیز به عنوان سخنران مراسم اختتامیه از ایجاد شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران حمایت کرده و خواستار اهتمام جدی انجمن صنفی مبلمان و تشکل‌های همسو نسبت به ارتقای توان تولیدی کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی شد.

در اختتامیه این کنفرانس از ۱۰ نفر به عنوان چهره‌های موثر در نقش‌آفرینی در رشد و توسعه‌ صنعت مبلمان و دکوراسیون کشور تجلیل شد. همچنین از خانواده‌های شهیدان جنگ تحمیلی و ایثارگران خانواده مبلمان کشور به صورت ویژه تقدیر شد.