انتخاب روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق

گروه بازرگانی - با برگزاری انتخابات ۱۸ کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، کار این کمیسیون‌ها رسما آغاز شد.

این کمیسیون‌ها که تعدادشان در دوره ششم فعالیت اتاق، ۱۵ کمیسیون بود و اکنون به ۱۸ کمیسیون افزایش پیدا کرده است، به صورت زیر شکل گرفته‌اند: کمیسیون‌های «اخلاق کسب‌و‌کار و مسوولیت اجتماعی» با ریاست فاطمه دانشور، «آموزش و فرهنگ اقتصادی» با ریاست جمشید عدالتیان شهریاری، «اصل۴۴ و محیط کسب‌و‌کار» با ریاست سید حمید حسینی، اقتصاد کلان با ریاست سید محمد بحرینیان، «حقوقی، قضایی و حقوق مالکیت فکری» با ریاست سید ضیاء‌الدین خرمشاهی، «سرمایه‌گذاری و تامین مالی» با ریاست محمدرضا شهیدی تبار، «تشکل‌ها» با ریاست علی‌اصغر جمعه‌ای،«کشاورزی، آب و منابع طبیعی» با ریاست محمد حسین کریمی‌پور، «صنایع» با ریاست احمد پورفلاح، «انرژی، نفت و محیط زیست» با ریاست «علی شمس اردکانی»، «توسعه صادرات» با ریاست اسد ا... عسگراولادی، «معادن» با ریاست غلامرضا حمیدی انارکی، «حمل‌و‌نقل، ترانزیت و گمرک» با ریاست مسعود دانشمند، «گردشگری و خدمات» با ریاست کیامرز کیهان‌فر، کمیسیون عمران و خدمات فنی و مهندسی با ریاست فاروق کی‌خسروی، «مدیریت واردات» با ریاست مجیدرضا حریری، «فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و کسب و کار دانش بنیان» با ریاست سعید شنتیایی و «بازرگانی داخلی و خدمات توزیعی» با ریاست خسرو فروغان‌گران‌سایه. طبق اعلام اتاق بازرگانی ایران، در دوره گذشته، درصد مشارکت اعضای کمیسیون‌ها در جلسات، ۴۵ درصد ارزیابی شده که یکی از وعده‌های هیات‌رییسه دوره هفتم اتاق ایران، افزایش میزان این مشارکت برای بهبود فضای کارشناسی پارلمان بخش خصوصی و نیز تحقق عضویت تمام اعضای هیات نمایندگان دوره جدید در کمیسیون‌ها است.

همچنین مقرر شده، با توجه به اینکه ۳۹۲ عضو در ۱۸ کمیسیون اتاق عضویت دارند، برای ایجاد توازن در عضویت‌ها، حداقل ۹ نفر و حداکثر ۲۷ نفر در هر کمیسیون شرکت داشته باشند. ضمن اینکه هر کمیسیون می‌تواند از سه نفر اعضای خبره غیرعضو برای عضویت در کمیسیون دعوت کند و هر عضو هیات‌رییسه نیز باید بتواند حداقل ۵ ساعت در هفته برای کمیسیون خود وقت‌ بگذارد.