مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تخم‌گذار میهن از واگذاری تنظیم بازار تخم‌مرغ به این اتحادیه خبر داد و گفت: به نسبت توزیع تخم‌مرغ، نهاده‌های ارزان قیمت میان تولیدکنندگان توزیع می‌شود. هدایت اصغری در گفت‌وگو با «مهر» با بیان اینکه وزارت بازرگانی به ازای توزیع هر کیلوگرم تخم مرغ بین تولیدکنندگان نهاده توزیع می‌کند، گفت: تنظیم بازار تخم مرغ به اتحادیه واگذار شده است که براین اساس نیاز بازار به اتحادیه اعلام می‌شود و اتحادیه هم به همان میزان تخم مرغ را توزیع می‌کند.

وی افزود: قیمت کنونی توزیع تخم‌مرغ در هرکیلوگرم ۲۱۵۰ تومان است که در بازار آزاد این قیمت برای هرشانه که تا ۲ کیلوگرم وزن دارد ۶ هزار تومان است؛ بنابراین قیمت‌های بازار آزاد حدود یک هزار تومان از قیمت‌های داخلی گران تر است که امیدواریم با روش جدید تنظیم بازار، قیمت‌ها قدری کاهش یابد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تخم گذار میهن به سیر کاهشی قیمت تخم مرغ در دو روز گذشته اشاره کرد و گفت: برای روز گذشته در تهران ۱۰۰ تن تخم مرغ اعلام نیاز شد که اتحادیه این میزان را تامین کرد.

اصغری درباره قیمت نهاده‌هایی که بین تولیدکنندگان توزیع می‌شود، تصریح کرد: نهاده‌ها با قیمت شرکت پشتیبانی امور دام توزیع می‌شوند که براین اساس ذرت با قیمت ۴۵۰ تومان و سویا با قیمت ۴۹۰ تومان در هرکیلوگرم به مرغداران تخم‌گذار فروخته می‌شود.

به گفته اصغری قیمت هر کیلوگرم ذرت در بازار آزاد ۵۳۰ تومان و سویا ۵۰۵ تومان است بنابراین تامین نهاده‌ها با این قیمت کمک خوبی به تولیدکنندگان به شمار می‌رود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تخم‌گذار میهن درخصوص واردات تخم‌مرغ از کشور ترکیه اظهار کرد: ترکیه مبدا عمده تخم مرغ‌های وارداتی است شوند؛ اما به نسبت تولید داخل حجم بسیار دارد.