گروه بنگاه‌ها - همایش تحلیل و بررسی سیستم‌های «CCHP» و معرفی شرکت سبلان گستر تهویه به عنوان نمایندگی انحصاری چیلرهای جذبی شرکت «Broad» با حضور مدیران و کارشناسان شرکت‌های دولتی و خصوصی در تهران برگزار شد. مهندس «جواد رزمی»، مدیرعامل شرکت سبلان گستر تهویه با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش معرفی سیستم نوین «CCHP»

(مخفف Combined Cooling, Heating and Power) یا سیستم یکپارچه تولید گرما و برودت و تامین انرژی الکتریکی است، گفت: این چیلرهای جذبی ضمن تامین نیازهای الکتریکی مزایایی چون کاهش هزینه‌های انرژی برق، کاهش آلاینده‌های محیط زیست و گازهای گلخانه‌ای به دنبال داشته و کاربردی استراتژیک در نیروگاه‌های برق، پالایشگاه‌ها، کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و همچنین هتل‌ها، ساختمان‌های اداری و تجاری دارد. به گفته رزمی، یکی دیگر از مزایای این سیستم به خصوص در مراکزی همچون دانشگاه‌ها و ساختمان‌های اداری که فقط در طول روز فعالیت دارند امکان ذخیره برق تولیدی این سیستم و استفاده در شبکه سراسری برق است که هم در کاهش هزینه‌ها و هم در کاهش میزان تولید آلاینده‌ها اثرگذار است. مدیرعامل شرکت سبلان گستر تهویه در ادامه افزود: با توجه به همکاری گسترده‌ای که طی یک سال گذشته با شرکت براد در زمینه تجهیز بزرگ‌ترین پروژه CCHP در جزیره کیش داشته‌ایم، این بازار هدف را در سال سوم همکاری با تولید داخلی و انتقال تکنولوژی سیستم CCHP در کارخانه سبلان گستر تهویه ادامه خواهیم داد.

«جری نی»، مدیر ارشد بین‌المللی براد نیز در خصوص فعالیت جهانی این شرکت گفت: این شرکت در سال ۱۹۸۸ با سرمایه ۳ هزار دلاری تاسیس شد و هم‌اکنون با ۲۵ هزار کارمند بیش از ۲۵ هزار چیلر جذبی را در ۷۵ کشور جهان نصب و راه‌اندازی کرده است. به گفته جری نی با توجه به نقش شرکت براد در حفظ محیط زیست، مدیر این شرکت به عنوان یکی از ۵ شخصیت قهرمان کره زمین در حوزه محیط زیست در سال ۲۰۱۱ توسط سازمان ملل برگزیده شده است. یادآور می‌شود که در پایان این همایش، طی قرعه‌کشی چهار تن از مدعوین برنده سفر یک هفته‌ای به چین و بازدید از کارخانه «براد» شدند.