برندگان مسابقه اتاق بازرگانی بین‌المللی معرفی شدند

گروه بازرگانی - برندگان مسابقه اتاق بازرگانی بین‌المللی (World Chambers Competition ) در سال ۲۰۱۱ معرفی شدند. به گزارش سایت اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC)؛ برندگان این دوره از مسابقه در موضوعات چهارگانه بهترین پروژه‌های غیر قراردادی، بهترین پروژه بین‌المللی،بهترین پروژه کوچک بازرگانی و بهترین پروژه مشارکتی اجتماعی به ترتیب از این قرار هستند: اتاق بازرگانی کانادا، اتاق بازرگانی کانتربری نیوزیلند، اتاق بازرگانی ویلز جنوبی (استرالیا) و اتاق بازرگانی استانبول. همزمان با برگزاری هفتمین نشست اتاق‌های بازرگانی جهان در مکزیکوسیتی (۸ تا ۱۰ ژوئن؛ ۱۸ تا ۲۰ خرداد ماه جاری) هیات داوری ۲۸ نفره فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان اسامی ۲۰ فینالیست رقابت ۷۲ اتاق بازرگانی که از ۴۱ کشور برای کسب رتبه‌های برتر، بهترین پروژه‌های اقتصادی خود را به این فدراسیون ارائه کرده بودند، اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان در این رقابت بین‌المللی که با هدف گزینش برترین پروژه‌های اقتصادی به لحاظ کیفیت و نوآوری برگزار می‌شود، شاخص‌هایی چون غیر قراردادی و مستقل بودن، کوچک و کم هزینه بودن، در سطح بین‌المللی بودن و مشارکتی و اجتماعی بودن را به عنوان معیارهای ارزیابی پروژه‌هایی که به دبیرخانه این فدراسیون ارائه شده‌اند، مد نظر قرار داد. در این رقابت‌ها که پنجمین دور خود را در سال ۲۰۱۱ تجربه کرد، مهم‌ترین هدف، تشویق اتاق‌های بازرگانی و صنایع جهان به ارائه پروژه‌های نوآورانه و اثربخش عنوان شده است.

از جمله فینالیست‌های بخش پروژه‌های غیرقراردادی و مستقل، پروژ‌ه‌های ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی کمبرجی (کانادا)، اتاق بازرگانی دنیش (دانمارک)، اتاق بازرگانی داکا (بنگلادش)، اتاق بازرگانی و صنایع کره (کره جنوبی) و اتاق بازرگانی و صنایع نورنبرگ (آلمان) بودند.

اتاق‌های بازرگانی کانتربری (نیوزیلند)، اتاق بازرگانی و صنایع داوائو سیتی (فیلیپین)، اتاق بازرگانی هندورکزکمر کوبلنز (آلمان)، اتاق بازرگانی ایزمیر (ترکیه) و اتاق بازرگانی وینیپگ (کانادا) نیز از جمله فینالیست‌های بخش پروژه‌های بین‌المللی بودند. از فینالیست‌های بخش پروژه‌های کوچک و کم هزینه نیز می‌توان به اتاق سنت اتین / مونتبریسون (فرانسه)، اتاق بازرگانی و صنایع کولوما (هوندوراس)، اتاق بازرگانی مدلین - انتیوکیا (کلمبیا)، اتاق بازرگانی NSW (استرالیا) و اتاق بازرگانی لیما (پرو) اشاره کرد. همچنین اتاق‌های بازرگانی آلانیا (ترکیه)، اتاق بازرگانی آمریکایی پرو (پرو)، اتاق بازرگانی بوگوتا (کلمبیا)، اتاق بازرگانی استانبول (ترکیه) و اتاق بازرگانی گردشگری شیلی (شیلی) نیز از فینالیست‌های بخش پروژه‌های مشارکتی } و اجتماعی بودند.