رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: اعمال مدیریت مصرف برق استان در تابستان باید به‌‌‌‌‌گونه‌‌‌‌‌ای باشد که واحدهای تولیدی با مشکل روبه‌‌‌‌‌رو نشوند و این موضوع باید در اولویت برنامه‌‌‌‌‌ریزی تصمیم‌گیران قرار گیرد.  محمدجواد امانی در یک نشست خبری، با تاکید بر اینکه به‌‌‌‌‌واسطه انعقاد قراردادهای کاری، واحدهای تولیدی باید در زمان مشخص نسبت به تحویل محصولات اقدام کنند، ادامه داد: در برخی مواقع، مدیریت مصرف برق در استان باعث‌شده تا واحدهای تولیدی نتوانند مطابق با قراردادهای منعقدشده، محصولات خود را تولید کنند. 

امانی اضافه کرد: همین موضوع می‌تواند باعث وارد‌کردن ضرر و زیان به واحد تولیدی و کاهش نیروی انسانی شود، به همین دلیل از تصمیم‌گیران حوزه صنعت برق خواستاریم شرایط پایداری را برای تولید و مصرف برق مورد‌نیاز فراهم کنند. رئیس اتاق اهواز افزود: سال‌گذشته خاموشی برنامه‌‌‌‌‌ریزی شده زیادی به صنایع استان تحمیل شد که انتظار می‌رود امسال در این‌خصوص از راهکارهای کاربردی‌‌‌‌‌تری استفاده شود.  امانی ادامه داد: ضروری است که سازمان آب و برق استان با صاحبان صنایع نشستی را درخصوص زمان و نحوه قطعی برق در تابستان داشته باشد تا واحدهای تولیدی، متحمل خسارت نشوند.  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ثبات قیمت مواد اولیه در بخش تولید را بااهمیت عنوان کرد و ادامه داد: قیمت تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی باید از رویه‌‌‌‌‌ای ثابتی برخوردار باشد تا مصرف‌کنندگان دچار مشکل نشوند. امانی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات صنایع پرداخت‌نشدن مطالبات آنها از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف است و همین موضوع باعث‌شده تا تحت‌‌‌‌‌فشار مالی زیادی باشند.

وی ادامه داد: فرآیند دریافت ارزش‌‌‌‌‌افزوده از سوی اداره مالیات نیز از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی است چراکه در اغلب موارد واحد تولیدی هنوز مطالبات خود از بابت فروش یا تحویل محصول تولیدی را دریافت نکرده و مجبور هستند مبلغ مربوط به ارزش‌‌‌‌‌افزوده محصول تولیدی را پرداخت کنند. امانی با گله‌‌‌‌‌مندی از مبلغی که به‌‌‌‌‌تازگی از سوی تامین‌اجتماعی از تولیدکننده‌‌‌‌‌ها دریافت می‌شود، بیان کرد: تامین‌اجتماعی به‌‌‌‌‌تازگی هفت‌درصد علاوه‌بر هزینه بیمه از تولیدکننده دریافت می‌کند و این موضوع فشار مضاعفی بر صنعتگر وارد کرده‌است. رئیس اتاق اهواز اظهار کرد: متاسفانه تولیدکننده اگر این هفت‌درصد را پرداخت نکند با جرائم سنگینی روبه‌‌‌‌‌رو خواهد شد.  وی با بیان اینکه به‌دنبال تقویت بازارچه‌‌‌‌‌های مرزی در استان خوزستان هستیم، افزود: بازارچه‌‌‌‌‌های مرزی حافظ منافع صادراتی و اقتصادی استان هستند.