استاندار مازندران در این نشست، بر لزوم تطبیق حق‌‌‌‌‌‌الزحمه پرداختی بر اساس مدل ارزشیابی عملکردی تاکید کرد.

سید‌محمود حسینی‌پور گفت: در علم مدیریت روی موضوع دستمزد که یکی از مولفه‌‌‌‌‌‌های کسب‌وکار است، تاکید شده و اگر قرار است اضافه‌‌‌‌‌‌کاری تعلق بگیرد باید بر اساس مدل ارزشیابی عملکرد و در قبال کار و تلاش باشد. او از نظام‌‌‌‌‌‌مهندسی خواست که برای نظارت بر مجموعه همکارانش ابتدا بررسی کند و ببیند که تا چه اندازه موفق عمل کرده‌است و باید نظارت بیشتری داشته باشد چون ساختمان با امنیت مردم ارتباط مستقیمی دارد و برای ساخت‌‌‌‌‌‌وساز نیز هزینه‌های بالایی صرف می‌شود. او تاکید کرد: پرداخت‌ها در این بخش باید بر اساس مکانیزم و فرآیند مشخصی باشد و مثلا یک حساب مشترکی بین نظام‌‌‌‌‌‌مهندسی و انبوه‌‌‌‌‌‌سازان ایجاد شود. حسینی پور از رئیس اتاق ساری خواست که در هیات چهار‌نفره که بخش خصوصی، نظام‌‌‌‌‌‌مهندسی، صنعت، معدن و تجارت و نماینده استانداری حضور دارد، اگر این هیات روی نظام‌‌‌‌‌‌نامه با هم توافق نداشتند و اختلاف بود؛ به شورای گفت‌‌‌‌‌‌وگوی استان بیاید.

 عبدالله مهاجر‌دارابی، رئیس اتاق ساری نیز در این نشست با اشاره به‌عملکرد اتاق استان و پیگیری در جهت تحقق مطالبات بخش‌خصوصی بیان کرد: از همه توان و ابزارها برای گره‌‌‌‌‌‌گشایی از مشکلات فعالان این بخش استفاده کردیم. برنامه اتاق استان را برای سال‌جاری تدوین و ظرف مدت مقرر به استانداری اعلام کردیم. رئیس اتاق ساری با اعلام اینکه ۴۰‌درصد مصوبات شورای گفت‌‌‌‌‌‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی مازندران ملی و فراگیر بوده‌است، تصریح کرد: از ۶۰‌درصد باقیمانده، ۴۸‌درصد از مصوبات اجرایی شد و ۱۲‌درصد در حال اجراست.

مهاجر دارابی ادامه داد: بیشترین موارد مطرح‌شده در شورای گفت‌‌‌‌‌‌وگوی استان در بخش‌های مختلف اقتصادی به ترتیب به حوزه‌های خدماتی، بازرگانی، کشاورزی، ساختمان و صنعتی و معدنی اختصاص دارد.

وی درباره مهم‌ترین دستاوردهای شورای گفت‌‌‌‌‌‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی مازندران در سال‌گذشته بیان کرد: احداث پست برق فشارقوی (۲۰/ ۶۳)‌کیلوولت برای شهرک صنعتی تشبادان محمودآباد، تمدید بخشنامه نحوه جبران آثار ناشی از افزایش قیمت ارز در پیمان‌‌‌‌‌‌های‌ریالی فاقد تعدیل، تمدید بخشنامه بانک‌مرکزی درخصوص مصوبه شورای پول و اعتبار جهت امهال بدهی واحدهای تولیدی، پرداخت ۵/ ۷‌درصد از مانده بدهی و دوره تنفس ۶ ماهه و امهال ۵ ساله، بخشی از این مصوبات بودند. رئیس اتاق ساری ادامه داد: پرداخت ۱۵۰‌میلیارد ‌ریال تسهیلات سرمایه‌درگردش جهت حمایت از سورتینگ‌داران، باغداران و صادرکنندگان محصولات مرکبات و کیوی مازندران و همچنین اعمال معافیت حق‌بیمه سهم کارفرما تا ۵ نفر در مراکز تولید گل و گیاهان زینتی و قارچ خوراکی نیز ازجمله مهم‌ترین مصوبات شورای گفت‌‌‌‌‌‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی مازندران در سال‌گذشته بوده‌است.