شهلا عموری در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: بر اساس برنامه ارائه‌شده از سوی دولت سیزدهم، اولویت نخست تجاری کشور، بهبود سطح روابط تجاری با کشورهای همسایه و استفاده از تمام ظرفیت‌های این بازارها است و از این‌رو ارتقای روابط تجاری با کشور عمان به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌گذشته صادرات ایران به عمان تقریبا ۱۰۰‌درصد افزایش یافته‌است، افزود: در سال‌۱۴۰۱ حجم صادرات ایران با عمان از حدود ۶۰۰‌میلیون دلار به یک‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون دلار افزایش یافت و در مجموع، روابط تجاری دو کشور به بیش از ۲‌میلیارد دلار رسید.نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: با توجه به ارتباط سیاسی مطلوب میان ایران و عمان برای بهبود حجم مبادلات تجاری فعلی باید تلاش بیشتری انجام شود و در این زمینه برنامه‌‌‌‌‌‌ریزی‌‌‌‌‌‌های لازم از سوی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در دستور کار قرار دارد.

عموری با بیان اینکه عمان یکی از پنج شریک تجاری اصلی ایران درمیان کشورهای همسایه محسوب می‌شود، عنوان کرد: توسعه بنادر، خط کشتیرانی، مسائل گمرکی، تهاتر کالا و نقشه‌راه تجاری بین دو کشور از جمله موضوعات مورد پیگیری اتاق بازرگانی ایران و عمان است.

وی با اشاره به اجرایی‌شدن کاهش هزینه ثبت شرکت تجاری در عمان برای سرمایه‌‌‌‌‌‌گذاران خارجی افزود: این اقدام دولت عمان برای تجار و بازرگانان ایرانی فرصت مناسبی جهت توسعه‌تجارت خارجی با کشور ما است.نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: با پیگیری‌‌‌‌‌‌های انجام‌شده، کاهش هزینه‌های ثبت شرکت تجاری در عمان برای سرمایه‌گذاران خارجی از اول ماه آوریل۲۰۲۳ (۱۲ فروردین ۱۴۰۲) اجرایی شده‌است.

همچنین مقرر شد انجمن واردکنندگان نهاده‌‌‌‌‌‌های دام و طیور لیست موردی شرکت‌های واردکننده نهاده با ارز نیمایی که در برخی از استان‌ها به دلیل برداشت اشتباه از ابلاغیه دچار مشکل شده‌اند را به سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت جهادکشاورزی اعلام کند تا اقدامات لازم درباره آنها صورت گیرد.

با توجه به این تصمیمات، اتحادیه واردکنندگان نهاده‌‌‌‌‌‌های دام و طیور ایران طی نامه‌‌‌‌‌‌ای اعلام کرد که موضوع با هماهنگی و مساعدت دفتر تخصصی در وزارت جهادکشاورزی و واحدهای اجرایی برطرف شده‌است.