گروه بازرگانی: محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران در کانال رسمی خود در تلگرام به طرح آزمایشی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان پرداخته است. وی در پست اخیر خود در این شبکه اجتماعی چنین می‌نویسد: «استان کرمان یکی از سه استان مشمول طرح آزمایشی اقتصادمقاومتی است که همراه با استان‌های آذربایجان شرقی و لرستان، زیرنظر وزیر کشور مشمول سیاست گذاری خاص اقتصادمقاومتی خواهند بود. وزیر دادگستری هم وزیر معین و ناظر این روند است.»

وی در بخشی دیگر از این پست در توضیح این طرح عنوان می‌کند: برای اینکه به اهداف تعیین شده دست یابیم، استاندار کرمان، استان رابه هشت منطقه تقسیم کرده و برای هریک ازاین مناطق نیز مسوول مستقیمی انتخاب شده است. این مسوولان از بخش خصوصی انتخاب شده و هیچ مسوولیت دولتی ندارند. قراراست طرح‌ها و ایده‌ها و راهکارها توسط مسوول هر منطقه گردآوری و در ستاد مرکزی (مرکب از هشت منطقه) مطرح شده و پس از آن با تفویض اختیار کامل استاندار به فرمانداران و با نظارت مسوول منطقه، اجرایی شود.

وی در پست اخیر خود نسبت به موفقیت این طرح ابراز خوش‌بینی می‌کند. چراکه به‌طور عملی، اصل اول اقتصاد مقاومتی یعنی مردمی کردن اقتصاد و سپردن امور به بخش خصوصی را اجرایی می‌کند. وی می‌نویسد: «اگر در اقتصاد مقاومتی به جای تصمیم‌گیری در مرکز کشور و ابلاغ آن تصمیم به وزارتخانه‌ها و سپس به استان‌ها و در نهایت، به شهرستان‌ها، کار از خود شهرستان‌ها آغاز شود و با نگاه به موقعیت و شرایط و ظرفیت‌های آن شهرستان، توسعه آغاز وعملیاتی شود، سریع‌تر و مفیدتر نتیجه‌گیری خواهیم کرد.»

جلال‌پور به نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان نیز اشاره می‌کند و در توضیح آن می‌نویسد: «در هیات نمایندگان اتاق کرمان گفتم: اگر همت و تلاشی را که استاندار کرمان خرج توسعه منطقه می‌کند با تلاش و همت مسوولان مناطق همراه کرده و از توان فراوان نیروی انسانی و ظرفیت‌های فراوان طبیعی در منطقه استفاده کنیم و مردم، خودشان را در تصمیم‌گیری سهیم بدانند، به‌طور قطع موفق تر عمل خواهیم کرد. امیدوارم در استان کرمان، رفاقت مسوولان مناطق، همراه با رقابت برای پیشرفت هر منطقه، محرک خوبی برای توسعه سریع‌تر استان شود.»