2 copy

به گفته این آژانس رسمی باید فعالیت صرافی بایننس در آمریکا به‌طور دائمی متوقف شود و مدیرعامل این شرکت جریمه شود؛ زیرا متهمان با در معرض خطر قراردادن دارایی‌های سرمایه‌گذاران میلیاردها دلار به ثروت خود افزوده‌اند. در پی این امر مهم ارزش بازارهای ریسکی در ساعت 16 به وقت تهران با افت 1/ 6 واحد درصدی رو‌به‌رو شد و رقمی بیش از یک تریلیون دلار را به ثبت رساند. از این رو بیت‌کوین و اتریوم نیز دو دارایی محبوب این بازارها به ترتیب با افت 8/ 6 و 4/ 5 درصدی به 25 هزار و 599 و 1808 دلار رسیدند. این امر سبب شد بیت‌کوین پایین‌ترین سطح معاملاتی خود در سه ماه گذشته را تجربه کند. اما محتوای این شکایت چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که کمسیون بورس ادعا می‌کند که بایننس و ژائو دارایی‌های سرمایه‌گذاران را به دور از چشم آنها با هم ترکیب کرده و در بخش‌های مختلف به کار می‌برند. همچنین این نهاد در ادامه اعلام کرد که ژائو مقداری از وجوه سپرده‌گذاران را در حسابی جداگانه تحت کنترل خود نگهداری می‌کند که این امر خلاف قوانین فدرال به شمار می‌رود.

این کمیسیون در ادامه افزود که حدود 20 میلیارد دلار در حساب‌های ناشناس از صرافی بایننس خارج شده که اطلاعات دقیق‌تری از آن در دسترس نیست. بایننس در پاسخ به این اتهام گفت که برای جلوگیری از خطر از دست دادن وجوه مشتریان و سرقت مجبور به این کار شده است که مشتریان نیز از آن بی‌خبرند. به گزارش رویترز، بایننس میلیاردها دلار سرمایه مشتری و درآمدهای شرکت را در یک حساب بانکی که مریت پیک در بانک وام‌دهنده ایالات متحده سیلورگیت داشت، ادغام و سپس برداشت کرد، اما بایننس این موضوع را به خرید در شرکت merti peak مرتبط دانست و اتهام را از سر خود باز کرد. کمیسیون اوراق بهادار در ادامه بحث خود به این موضوع اشاره کرد که بایننس و ژائو دارایی مشتریان این نهاد را در یک شرکت تجاری مستقر در سوئیس به نام زنجیره سیگما تحت کنترل خود منتقل کردند و از این سپرده به مقدار 11 میلیون دلار نیز برای یک قایق تفریحی هزینه کرده‌اند. در نهایت آنها از یک بورس اوراق بهادار ثبت نشده سخن به میان آوردند و تاکید کردند که مشتریان از این موضوع اطلاعی ندارند.

با توجه به عوامل مذکور تحلیلگران معتقدند که با خروج سپرده‌گذاران از این بازار، تقاضا برای طلای جهانی نیز افزایش پیدا کرده و با فشار تقاضا آن را به میانه کانال 1900 دلاری هدایت کرده‌اند.