هیلاری کلینتون از «سیلیکون ولی» خواست دست از لجاجت بردارد

آی‌تی ایران: هیلاری کلینتون از شرکت‌های تکنولوژی بزرگ در سیلیکون ولی خواسته که دست از لجاجت بردارند و دولت را دشمن خود نپندارند.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا این مطلب را در زمینه پافشاری شرکت‌های تکنولوژی بر رمزنگاری پیام‌های کاربران و مخالفت با دخالت دولت عنوان کرده است. کلینتون که در مرکز امنیت ملی در نیویورک سخنرانی می‌کرد، گفت: ما نیاز داریم تا سیلیکون ولی درخواست دولت فدرال را برای یافتن افراطیون و تروریست‌ها نادیده نگیرد. طی ماه‌های اخیر موضوع رمزنگاری داده‌های بین کاربران یکی از موضوعات مورد اختلاف بین دولت و نهادهای امنیتی و شرکت‌های تکنولوژی در آمریکا بوده است.سیاستمداران معتقدند که گروه‌های تروریستی با استفاده از رمزنگاری هویت و نقشه‌های خود را پنهان می‌کنند.

سرویس iMessage اپل و اپلیکیشن‌هایی مانند WhatsApp و برنامه‌های چت گوگل و یاهو از رمزنگاری برای انتقال پیام استفاده می‌کنند. با این حال حملات پاریس بار دیگر این بحث را به وجود آورده که اپلیکیشن‌هایی از این دست به طور ویژه توسط تروریست‌‌ها استفاده می‌شود. طی روزهای اخیر همچنین رسانه‌های آمریکایی شبکه اجتماعی موبایلی تلگرام را هم به دلیل اجازه دادن به طرفداران داعش برای انتشار پیام مورد انتقاد قرار داده‌اند. تلگرام دیروز اعلام کرد که ده‌ها کانال مربوط به داعش را در این شبکه مسدود کرده است.