رایورز: ‏مایکروسافت از اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی خدمات پردازش ابری عمومی خود را از سرورهای بریتانیا به اروپاییان ارائه می‏دهد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت اعلام کرده که مایکروسافت خدمات پردازش ابری عمومی خود را گسترش خواهد داد و این شرکت قصد دارد «بزرگ‏ترین خدمات ابری عمومی جهان» را راه‏اندازی کند.

نادلا تایید کرد که مایکروسافت از اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی خدمات پردازش ابری عمومی خود را از سرورهایی که در بریتانیا راه‏اندازی کرده است ارائه می‏دهد تا از این طریق دسترسی کشورهای اروپایی به سیستم‏های Azure، Office ۳۶۵ و Dynamic CRM Online بیشتر شود.

شرکت مایکروسافت همچنین قصد دارد مراکز داده خود در ایرلند و هلند را گسترش دهد. این دو کشور به‌عنوان قطب‏های اصلی مایکروسافت برای ارائه خدمات پردازش ابری در اروپا محسوب می‏شوند.

نادلا در جریان کنفرانس Microsoft Future Decoded که در شهر لندن برگزار شده بود توضیح داد: «این یک گام بزرگ و استراتژیک در فرآیند فعالیت‏های ما محسوب می‏شود و بر اساس آن می‏توانیم بزرگ‏ترین سرویس پردازش ابری عمومی جهان را راه‏اندازی کنیم.» نادلا در ادامه توضیح داد: «ما این اقدام را عملی می‏کنیم و از این طریق می‏توانیم به تمام بلندپروازی‏های ابری خود پاسخ دهیم. ما با این کار قدرت مضاعف به تمام مشتریان خود می‏دهیم به آنها کمک می‏کنیم بزرگ‌ترین خدمات ابری جهان را در اختیار بگیرند.»