اینتل روی چه استارت‌آپ‏هایی سرمایه‏گذاری کرد؟
آی تی ایران: اینتل‏کپیتال بازوی سرمایه‏گذاری شرکت اینتل از سرمایه‏گذاری 22 میلیون‏دلاری روی 10استارت‌آپ جدید خبر داده است. این خبر در جریان نشست سالانه این شرکت اعلام شد و همچنین گفته شد که در مجموع امسال نیم میلیارد دلار روی استارت‌آپ‏ها از سوی این شرکت سرمایه‏گذاری شده است.


سال گذشته در همین زمان اینتل گفته بود که 67 میلیون دلار روی 16 استارت‌آپ سرمایه‏گذاری کرده است؛ این در حالی است بود که در این سال در مجموع 359 میلیون دلار روی استارت‌آپ‏ها سرمایه‏گذاری کرده بود. به گفته اینتل، این سرمایه‏گذاری‏ها روی استارت‌آپ‏هایی از کشورهای چین، تایوان، انگلستان و آمریکا بوده است. اینتل اعلام نکرده که دقیقا روی هر کدام از استارت‌آپ‏ها چقدر سرمایه گذاشته اما لیست برخی از استارت‌آپ‏های سرمایه‏گذاری شده شامل اینها است:


FreedomPop یک اپراتور یا سرویس‌دهنده رایگان تماس صوتی و ارائه اینترنت که درآمد آن از سرویس‌های ارزش افزوده مثل Voicemail یا فروش حجم اینترنت اضافه تامین می‏شود. سرمایه‏گذاری روی این استارت‌آپ یک تصمیم استراتژیک برای اینتل بود که این شرکت را در رقابت با گوگل و پروژه Fi آن قرار می‏دهد. این خدمات‌دهنده یا اپراتور موبایل از پلت‌فرم جدید مبتنی بر وای‏فای اینتل به نام SoFIA استفاده می‏کند که سرویس‏های رایگان روی موبایل ارائه می‏دهد. LISNR یک شرکت ارائه‌دهنده پروتکل جدیدی که دیتا را به صورت صوتی و با ارسال فرکانس بالا انتقال می‏دهد. Sckipio شرکتی که روی ساخت مودم‏هایی با چیپست سریع از نوع G کار می‏کند و قادر به انتقال سرعت‏ تا یک گیگابیت بر ثانیه به منازل است. What۳words یک پلت‌فرم آدرس یاب که اطلاعات آن به مراتب دقیق‏تر از ‏GPS است.


Bodylabs برای ثبت، دیجیتالی کردن و سازماندهی دیتا و اطلاعات مربوط به بدن انسان که باعث می‏شود بر اساس آن متوجه شد چه نوع دیزاین یا محصولی می‏تواند برای یک شخص مناسب باشد. Microprogram information یک استارت‌آپ در زمینه IoT که در واقع مجموعه‏ای از راهکارهای سخت‏افزاری و نرم‏افزاری برای مدیریت حمل‌ونقل مثل کرایه سرویس دوچرخه، تاکسی و... است. Perfant Technology یک استارت‌آپ در زمینه هوش مصنوعی و واقعیت مجازی است. Chargifi استارت‌آپی که در زمینه شارژرهای بی‌سیم کار می‏کند و روی ساخت مکان‏های شارژ در محیط‏های عمومی کار می‏کند. KMLabs یک سیستم لیزری برای تحقیقات و راهکارهای صنعتی است. Prieto Battery استارت‌آپی است که روی باتری سه‌بعدی پیشرفته کار می‏کند.