اندروید هشت ساله شد
فارنت: اندروید نفوذ خوبی در گوشی‏های هوشمند داشته و جالب است بدانید این موفقیت را تنها در هشت سال گذشته کسب کرده است البته به قول قدیمی‏ها بچه همسایه زود بزرگ می‏شود و بدون شک اندروید نیز در این هشت سال فراز و نشیب‏های زیادی را تحمل کرده است.

هشت سال پیش در چنین روزی اتحاد Open Handset متشکل از شرکت‌های خوشنام گوگل، اچ‏تی‏سی، سامسونگ، ال‏جی، موتورولا و چندین شرکت نرم‏افزاری معتبر، سازنده‏های قطعات سخت‏افزاری و اپراتورهای موبایل، رسما اعلام حضور کرد. این اتحادیه از آن زمان تاکنون هدفی غیر از ارتقای اندروید و بهینه‏سازی این سیستم‏عامل پرطرفدار نداشته است. در آن زمان سیستم‏عامل‏های موبایل را بیشتر ویندوز فون از مایکروسافت، RIM از جانب بلک‏بری و سیمبین نوکیا تشکیل می‏دادند، آی‌فون هم سلانه سلانه داشت راه خود را در میان بازار پیدا می‏کرد، اندروید با هدف سیستم‏عاملی متن باز منتشر شد و توانست در مقابل رقبا به سرعت قد عَلم کنند.


از آن زمان تاکنون بازار گوشی‏های همراه دچار حوادث مختلفی بوده است اما اندروید توانست خود را در این آشفته بازار بالا بکشد و به‌عنوان پرکاربردترین سیستم‏عامل همراه شناخته شود. در حال حاضر بیشتر از یک‏ میلیارد گوشی همراه هوشمند از اندروید استفاده می‏کنند. در طول این هشت سال، سیمبین نوکیا، ویندوز فون مایکروسافت و RIM بلک‏بری به حاشیه رفتند و تنها سیستم‏عامل iOS اپل است که در مقابل اندروید خودنمایی می‏کند.