موبنا: رقابت در فروش آنلاین کالاهای دیجیتالی در ایران در برخی حوزه‌ها منجر به کاهش حضور افراد و همچنین کاهش فروش در بازارهای فیزیکی شده است. یکی ازاین بازارها، موبایل است.

فروشندگان بازار موبایل، فراگیری فروشگاه‌های اینترنتی کالاهای دیجیتالی را یکی از عوامل کاهش فروش موبایل در بازارهای رسمی این کالا می‌دانند. «سینا تقی‌زاده» یکی از فروشندگان بازار موبایل با اشاره به فعالیت فروشگاه‏های اینترنتی در این خصوص می‏گوید: این فروشگاه‌های اینترنتی تاکنون توانسته‏اند با تامین و عرضه کالاهای دیجیتالی با قیمت مناسب و در برخی مواقع پایین‌تر از قیمت بازار میزان بالایی از تقاضای مشتریان را به خود جلب کنند. وی افزود:

درحالی‌که بازارهای کالاهای آی تی به‌خصوص بازار موبایل در ایران این روزها با رکود شدیدی همراه شده است اما دست‌اندرکاران این حوزه، فروشگاه‌های اینترنتی فعال در این زمینه را یکی از علت‌های اصلی سردی این بازار می‌دانند.

در همین حال یکی دیگر از کارشناسان و فعالان این حوزه معتقد است راه‌اندازی سایت‌های خریدوفروش آنلاین هم‌اکنون به یکی از دلایل مهم رکود بازار کالاهای دیجیتالی منجر شده است.

«داوود طزری» با اشاره به درصد تخفیف‌های اعلام شده از سوی فروشگاه‌های خریدوفروش اینترنتی اعلام می‏کند: عرضه کالاها با قیمتی پایین‌تر از عرف بازار دلیل اصلی موفقیت سایت‌های خریدوفروش آنلاین بوده است. از سوی دیگر فروشگاه‏های آنلاین نیز معتقدند با حذف واسطه‏ها قادر به ارائه قیمت مناسب‏تر برای خریداران هستند.