IBM، بخش اینترنت اشیای خود را تقویت می‌کند

همکاران سیستم: شرکت IBM قصد دارد با خرید Weather.com و گشودن باب همکاری با ۶ شرکت، فعالیت‌های خود در حوزه اینترنت اشیا را گسترش دهد.

سامانه Weather.com متعلق به شرکت The Weather Company است و IBM می‌خواهد آن را در بخش Watson IoT Unit و پلت‌فرم Watson IoT Cloud به خدمت گیرد. این قرارداد که جزئیات آن اعلام نشده، احتمالا در بهار سال ۲۰۱۶ نهایی خواهد شد.

IBM در ماه مارس خبر راه‌اندازی بخش اینترنت اشیا خود را اعلام کرد و گفت در این حوزه ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. به نظر می‌رسد این غول آمریکایی قصد دارد به بخش‌های بزرگ‌تری از بازار اینترنت دسترسی پیدا کند و شمار مشتریان خود را افزایش دهد.

به گزارش وب‌سایت InfoWorld، پلت‌فرم مشترک IBM و The Weather Company قادر است داده‌های گردآوری شده از ۳ میلیارد نقطه پیش‌بینی آب و هوا، بیش از ۴۰ میلیون گوشی هوشمند و ۵۰ هزار پرواز روزانه هواپیماها را تجزیه و تحلیل کند. IBM همچنین قصد دارد پلت‌فرم تبلیغات دیجیتالی The Weather Company را با آگهی‌های جدید و محصولات تجاری تقویت کند. علاوه بر The Weather Company، شرکت‌های دیگری که IBM به همکاری با آنها روی آورده عبارتند از Engage، Macaw Speech، Opentopic، StatSocial، Vennli و Domus Semo Sancus. این شرکت‌‎ها قرار است در ایجاد اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های جدید مبتنی بر رایانش شناختی (cognitive computing) در طرح‌های IBM مشارکت کنند.