خبرگزاری مهر: معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از ایجاد سامانه شناسنامه خدمات دستگاه‌های دولتی (دیتا کاتالوگ) برای اجرای دولت الکترونیک در کشور تا پایان امسال خبر داد.

رضا باقری‌اصل، با اشاره به ضعف نبود دیتا و شناسنامه خدمات الکترونیکی در کشور تصریح کرد: تا پایان سال قرار است طرحی به نتیجه برسد که براساس آن شناسنامه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی تبیین و مشخص شود. وی با بیان اینکه «دیتا کاتالوگ» تمامی اطلاعات خدمات پایه دولت را مشخص خواهد کرد، گفت: این سامانه به آدرس data.gov.ir به‌عنوان فهرستی از مشخصات تمامی خدماتی که دولت می‌خواهد عرضه کند در دسترس قرار می‌گیرد.

باقری‌اصل با تاکید براینکه اغلب کشورها دارای دیتا کاتالوگ خدمات پایه دولتی هستند، ادامه داد: در این سامانه دیتای تمامی سرویس‌هایی که مردم به آن احتیاج دارند، به‌عنوان شناسنامه خدمات قرار داده می‌شود و فهرستی از مشخصاتی است که دولت می‌خواهد به مردم ارائه کند.وی با بیان اینکه قرار بود این سامانه تا پایان سال ۹۳ آماده شود، گفت: به دلیل تاخیر دستگاه‌ها در ارائه شناسنامه‌های خدمات و طولانی شدن فرآیند نهایی‌سازی شناسنامه‌ها، این طرح تا پایان امسال اجرا می‌شود.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: این موضوع تکلیفی است که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات محول شده است.