همراهی مجازی دوستان برای پیاده‌روی

خبرگزاری فارس: برنامه جدید تلفن همراه موسوم به Companion به کاربران امکان می‌دهد تا از همراهی مجازی یکی از دوستان یا اعضای خانواده برای رسیدن به مقصد برخوردار شوند. این برنامه که توسط یک دانشجو در یکی از دانشگاه‌های آمریکا طراحی شده به هزاران نفر امکان می‌دهد تا با امنیت بیشتری به سمت مقصد خود حرکت کنند. Companion به خصوص برای افرادی که از تنهایی در شب یا نقاط دورافتاده بیم دارند، قابل استفاده است.

اگر کاربر برنامه هر حرکت مشکوکی انجام دهد (اعم از دویدن ناگهانی، انحراف از مسیر مشخص شده در نقشه یا حتی برداشتن هدفون از سر)، Companion متوجه موضوع شده و از کاربر در مورد سلامت و عادی بودن اوضاع سوال می‌کند.

کاربر باید ظرف ۱۵ ثانیه دکمه عادی بودن شرایط را فشار داده یا برنامه را از اضطراری بودن شرایط محیطی آگاه کند. در غیر این صورت صدای زنگ هشدار برنامه به صدا درمی‌آید. این صدای زنگ موجب وحشت دزدان و مزاحمان می‌شود. همچنین قابلیت تماس سریع با پلیس از طریق برنامه Companion در برخی کشورها وجود دارد.

علاوه بر همراه مجازی، کاربر Companion هم می‌تواند پس از دریافت پیام هشدار با پلیس تماس بگیرد. این برنامه در بسیاری از کشورهای غربی با استقبال مواجه شده و بسیاری از والدین برای نگهداری کودکان و افراد مسن از آن استفاده می‌کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www.companionapp.io مراجعه کنند.