گسترش خدمات اطلاعاتی IBM روی فضای ابری

همکاران سیستم: شرکت IBM در جریان اجرای استراتژی مربوط به تجهیز سخت‏افزارها و نرم‏افزارهای مدیریت سیستم‏های اطلاعاتی به خدمات پردازش ابری اعلام کرد که کاربران آن هم‏اکنون می‏توانند محصولات Spectrum Accelerate و Spectrum Protect را در محیط‏های چندگانه ذخیره‏ اطلاعاتی مدیریت کنند.

به گزارش وب‌سایت ZDnet، این خبر در حالی منتشر شد که IBM فوریه امسال اعلام کرده بود سری نرم‏افزارها و سیستم‏های ذخیره‏ساز Spectrum را به‌زودی روانه بازار می‏کند. این اتفاق در قالب بخشی از سرمایه‏گذاری یک میلیارد دلاری IBM در بخش نرم‏افزارهای سیستم‏های ذخیره‏ساز اطلاعات صورت گرفت.

شرکت IBM می‏گوید: «واقعیت جدید این است که مراکز داده مبتنی بر نرم‏افزار تعریف می‏شوند» و در همین راستا شرکت مذکور تعداد بیشتری مجوز نرم‏افزاری را نسبت به سیستم‏های سخت‏افزاری فروخته است. شرکت IBM با انتشار بیانیه‏ای توضیح داد که از زمان عرضه نخستین مدل این محصول طی دوره زمانی ۶ ماهه موفق شده است بیش از هزار مشتری جدید را جذب کند تا آنها سیستم IBM Spectrum Storage را برای خود مورد استفاده قرار دهند. محصول جدید IBM در این زمینه Spectrum Accelerate on Cloud نام دارد که به کاربران سازمانی امکان می‏دهد ابزارهای به‏عنوان خدمات را از طریق زیرساخت IBM SoftLayer برای سیستم IBM Cloud مورد استفاده قرار دهند. این سرویس به سازمان‏ها امکان می‏دهد به خرید سخت‏افزارهای جدید برای ذخیره اطلاعات، حافظه‏های مورد نیاز خود را مبتنی بر سیستم SoftLayer در اختیار بگیرند.

«یوها کوکا» مدیر طراحی سرویس‏ها و خدمات ابری Enfo توضیح داد که Spectrum Accelerate on Cloud به شرکت او امکان می‏دهد تا تمام اطلاعات خود را از مراکز داده داخلی به سیستم IBM Cloud انتقال دهد که این کار از طریق سیستم داشبورد یکپارچه صورت می‏گیرد.