دردسرهای جدید برای کاسپرسکی

ایسنا: گزارش‌ها حاکی است که شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی برای تخریب رقبای خود در بازار آنها را فریب داده است. به گزارش رویترز، دو تن از کارکنان سابق شرکت روسی کاسپرسکی مدعی شدند این شرکت که فعالیت خود را بیش از یک دهه قبل آغاز کرده و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین‌ شرکت‌های امنیت سایبر در جهان است برای تخریب رقبای خود در بازار برنامه‌های نرم افزاری آنتی‌ویروس آنها را طوری فریب داده تا فایل‌های امن را در دسته مخرب‌ها قرار دهند.

آنها افزودند: هدف این فعالیت سری شرکت‌هایmicrosoft، AVG، avestو دیگر رقبا بوده و باعث شده آنها فایل‌های مهم را در رایانه‌های مشتریان خود حذف یا غیرفعال کنند. برخی از این فعالیت‌ها به دستور اوگن کاسپرسکی موسس این شرکت و برای تلافی علیه شرکت‌های رقیب کوچک‌تر‌ که احساس می‌کرد به جای تولید فناوری خود در حال کپی برداری از آنتی ویروس کاسپرسکی هستند، صورت گرفته است. یکی از کارکنان سابق کاسپرسکی گفت: اوگن این رقبا را سارق می‌دانست.

هر دو منبع آگاه خواستند که نامشان فاش نشود و می‌گویند جزو معدود افرادی هستند که از این ماجرا خبر دارند. لابراتوار کاسپرسکی گزارش‌ها مبنی بر تلاش این شرکت برای فریب رقبا به قرار دادن فایل‌های سالم در دسته ویروس‌ها و بدافزارها را به شدت تکذیب کرد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرکت ما هرگز برنامه مخفیانه‌ای برای فریب رقبا و ضربه زدن به جایگاه آنها در بازار نداشته است. این اقدامات غیراخلاقی و نادرست هستند.

مقامات اجرایی شرکت‌های microsoft، AVG و avest پیشتر به رویترز گفتند که در سال‌های اخیر گروه‌های ناشناس سعی کرده‌اند آنها را فریب دهند و فایل‌های سالم را ویروس جلوه دهند.