تبدیل آی‌پد به صفحه نمایشی اکسترنال برای لپ‌تاپ

تبدیل آی‌پد به یک نمایشگر اضافه برای کامپیوترهای ویندوزی و مک همواره یکی از خواسته‌های دارندگان تبلت اپل بوده است. حالا اپلیکیشنی در اپ استور برای آی‌پد منتشر شده که می‌تواند این خواسته را محقق کند. به کمک اپلیکیشن Duet Display می‌توانید آی‌پد خود را به نمایشگر دوم کامپیوتر ویندوزی یا مک خود تبدیل کنید و این‌گونه میز کار خود را گسترش دهید. به گزارش جی اس ام، Duet Display نام اپلیکیشنی است که دستگاه آی‌پد را به نمایشگری اکسترنال برای کامپیوتر تبدیل می‌کند. مدت‌ها بود کاربران مک از این اپلیکیشن استفاده می‌کردند و با بهره‌گیری از صفحه نمایش آی‌پدشان خود را از خرید نمایشگری اضافی برای مک‌بوک بی‌نیاز می‌دیدند. اگر کاربر ویندوز هستید و به چنین اپلیکیشنی نیاز دارید، این خبر خوش را به شما می‌دهیم که نسخه سازگار با ویندوز اپلیکیشن Duet Display نیز به تازگی عرضه شده است. استفاده از این اپلیکیشن هیچ پیچیدگی ندارد و همه چیز تنها در وصل کردن آی‌پد به کامپیوتر و باز کردن نرم‌افزار Duet روی آی‌پد و کامپیوتر خلاصه می‌شود.

کاربرانی که از این نرم‌افزار روی ویندوز استفاده کرده‌اند می‌گویند همه چیز همان‌طور پیش می‌رود که انتظار دارید. Duet Display از دو نسخه ۷ و ۸ ویندوز پشتیبانی می‌کند.

برای افزایش سرعت و صحت عملکرد نیز از کابل لایتنینگ برای اتصال به آی‌پد بهره گرفته می‌شود. با این حال همه چیز همواره بی‌اشکال نیست و موقعیت‌هایی نیز پیش می‌آید که برخی نرم‌افزارها، تحت تاثیر ماهیت خودشان یا قدرت پردازش لپ‌تاپ، روی صفحه نمایش آی‌پد اشکالاتی

داشته باشند.

کاربرانی که از Duet روی مک استفاده کرده‌اند می‌توانند تفاوت نسخه مک و ویندوز را در روان بودن متوجه شوند.

یکی از محدودیت‌های آزاردهنده در نسخه ویندوز Duet، که به ساختار این سیستم‌عامل برمی‌گردد، محدود شدن رزولوشن صفحه نمایش آی‌پد به ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل است. این به آن معنا است که برای مثال نمی‌توانید برای تماشای ویدئوی HD روی آی‌پد، در حالتی که به صورت اکسترنال به ویندوز وصل شده باشد، حساب باز کنید.

ولی گذشته از این مسائل، همه چیز شبیه نسخه مک است و می‌توانید از صفحه نمایش لمسی آی‌پد برای حرکت بین پنجره‌ها و کلیک کردن در آنها استفاده کنید.

اگر آی‌پد و لپ‌تاپی دارید که بیشتر اوقات همراهتان هستند، پرداخت ۱۶ دلار برای دانلود و استفاده از Duet می‌تواند برای گسترش محیط کارتان بسیار کاربردی باشد. Duet Display رسما برای سیستم‌عامل‌های ویندوز ۷ و ویندوز ۸ عرضه شده است و به نظر می‌رسد در ویندوز ۱۰ نیز شاهد مشکل خاصی نباشیم.