فارنت: تلاش اپل در متقاعد کردن کاربران اندروید برای مهاجرت از این سیستم‌عامل به سوی iOS در اروپا تاثیر زیادی داشته است. آمار و اطلاعات جدید ارائه شده توسط Kantar WorldPanel نشان‌دهنده این امر است که در سه ماه نخست سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۳۳ درصد از گوشی‏های آی‌فون جدید توسط کاربران اندروید خریداری شده است.

اپل به‌منظور تشویق این مهاجران اندرویدی یک راهنمای گام‌به‌گام برای مهاجرت به iOS منتشر کرده است و حتی در فروردین ماه سال جاری فعالیت و برنامه‏های تجاری خود را برای پوشش تمام گوشی‏های هوشمند گسترش داده است.

در اروپا و ایالات متحده مشتریان می‏توانند برای تعویض گوشی‏های اندروید، بلک‏بری یا ویندوزفون خود با یک گوشی آی‌فون جدید اقدام کنند. اگرچه این طرح به تازگی و از اوایل فروردین‌ماه به اجرا در آمده و عمر چندان زیادی ندارد اما بنا به آمار Kantar توانسته تاثیر بسیار زیادی بگذارد. این نشانگر جاه‏طلبی اپل برای تصاحب کاربران اندروید و سعی در رویگردانی آنها از این سیستم‌عامل و جذب به سمت iOS است. همچنان‌که تصمیم عرضه گوشی‏های آی‌فون ۶ و آی‌فون ۶ پلاس با صفحه نمایش بزرگ‌تر در ادامه موفقیت و کسب سود این شرکت بوده است. فروش iOS در چین به‌عنوان سرزمین فبلت‏دوستان با ۲/۹ درصد افزایش، سهم ۱/۲۶ درصدی در فروش کل گوشی‏های هوشمند جدید را به همراه داشته است. اندروید نیز با کاهش محبوبیت خود و پس از ۸ درصد نزول رتبه، ۷۲ درصد از سهم بازار فروش را کسب کرده است.

یک سوم کاربران آی‌فون در اروپا اندرویدی هستند