اصول حاکم بر صدور پروانه ارتباطات ثابت تصویب شد

دنیای اقتصاد:سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات از تصویب اصول حاکم بر صدور پروانه ارتباطات ثابت (FCP) و شرایط دریافت این پروانه برای متقاضیان دارای پروانه‌های PAP، PSTN و ISDP خبر داد. علی‌اصغر عمیدیان در این خصوص گفت: این موضوع با توجه به پایان یافتن دوره اعتبار برخی از پروانه‌ها و با هدف ساماندهی پروانه‌های حوزه ارائه خدمات ارتباطی بخش ثابت، انتقال داده و اینترنت باند پهن شامل پروانه‌های ارائه خدمات انتقال داده‌ها (PAP)، عرضه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان اینترنت (ISDP)، ارائه خدمات عمومی تلفن ثابت (PSTN) و عرضه‌کنندگان خدمات اینترنت (ISP)، تصویب شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی استقلال از فناوری، تسریع در توسعه خدمات در سراسر کشور، ارتقای سطح فعالیت شرکت‌های توانمند، افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال و نیز رقابت سازنده در بخش توسعه شبکه ثابت و ارائه خدمات ارتباطی و انتقال داده در کشور را از اهداف دیگر بررسی و تصویب «اصول حاکم بر صدور پروانه ارتباطات ثابت» در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات عنوان کرد.

عمیدیان با اشاره به اینکه این موضوع با نظرخواهی کتبی و گسترده از نخبگان و متخصصان حوزه ICT و مشارکت فعال و برگزاری جلسات مختلف با تمام ذی‌نفعان انجام شده، افزود: براساس این مصوبه دارنده پروانه مجاز است شبکه مستقل ارتباطی (انتقال و دسترسی) را در چارچوب شبکه موضوع پروانه راه‌اندازی کند. وی اظهار کرد: دارنده پروانه ارتباطات ثابت می‌تواند هرگونه خدمات ارتباطی و انتقال داده مستقل از فناوری از قبیل دسترسی به اینترنت پرسرعت، دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن، توزیع و عرضه پهنای باند اینترنت و انتقال و شبکه‌های اختصاصی، ارائه خدمات صوتی، تصویری، متنی و داده‌ای و انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده را با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور ارائه کند.