ایسنا- یک مدیر شرکت اینترنتی با اشاره به اینکه بازبینی بر قیمت‏های اینترنت موبایل باید براساس بسته‏های ارائه شده انجام شود، گفت:‏ اینکه بازبینی قیمت و محاسبه آن در اینترنت براساس کیلوبایت صورت گیرد روش قدیمی و ناکارآمدی است.

وی بااشاره به اینکه دولت باید درباره تغییرات در زیرساخت شبکه اینترنت کشور هم تصمیم‏گیری انجام دهد، اظهار کرد: با توجه به انحصاری که در بازار عرضه پهنای باند وجود دارد، پهنای باند به شرکت‌های اینترنتی تقریبا سه برابر قیمت خرید فروخته می‏شود که همین امر موجب بالا رفتن قیمت اینترنتی است که مشترکان خریداری می‏کنند.

فردشاهین با تاکید بر اینکه بیشتر تمرکز وزارت ارتباطات درزمینه تامین زیرساخت‏ها به اینترنت موبایل معطوف می‏شود، افزود: علت این امر این است که ایجاد اختلال در شبکه اینترنتی موبایل بیشتر موجب اعتراض مشترکان می‏شود.

این مدیر شرکت اینترنتی ادامه داد: کاربران اینترنت موبایل تنها کارهای ضروری خود را روی این شبکه انجام می‏دهند و بنابراین مقدار زیادی حجم اینترنت مصرف نمی‏کند.

وی با اشاره به محدودیت پهنای باند در کشور که باعث کاهش سرعت اینترنت می‏شود، تصریح کرد: علاوه‌بر آن اکثر کاربران اینترنت موبایل به این نکته توجه نمی‏کنند که حجم اینترنتی که مصرف می‏کنند مجموع داده‏هایی است که ارسال و دریافت می‏کنند؛ بنابراین نصب برخی برنامه‏ها روی دستگاه تلفن همراه به تنهایی موجب مصرف شدن حجم اینترنتشان می‏شود.