رقیبی جدید و قدرتمند برای فیس‌بوک

ایسنا: با افزایش اعتراض‏ها به فیس‌بوک به علت افزایش آگهی‏های تبلیغاتی به نمایش درآمده برای کاربران، یک شبکه اجتماعی بدون آگهی به نام الو (Ello) برای علاقه‏مندان راه‏اندازی شده است. این شبکه تا حدی محبوب شده که در عرض یک ساعت ۳۱ هزار نفر به آن پیوسته‏اند. علاقه‏مندان می‏توانند با مراجعه به آدرس ello.co از امکانات این شبکه مطلع شوند. البته در حال حاضر حضور در آن تنها با دریافت دعوت‌نامه ممکن است.

در کنار ناراحتی از حجم تبلیغات تحمیل شده به کاربران فیس‌بوک، دلیل دیگر استقبال از الو، سیاست فیس‌بوک در مجبور کردن کاربران به انتشار اسامی واقعی‌شان بوده که باعث واکنش منفی بسیاری از افراد شده است.

کاربران الو مانند دیگر شبکه‏های اجتماعی می‏توانند با ارسال پست، عکس، افزودن دوستان و تعقیب کردن افراد یک شبکه اجتماعی خاص برای خود تشکیل دهند. آنها می‏توانند برای افراد تماس‌گیرنده از برچسب دوست یا پر سروصدا استفاده کنند تا آنچه را که دوست دارند ببینند به شیوه‏ای مناسب طبقه‏بندی کنند.

شبکه یاد شده که هنوز در مرحله آزمایشی است یک سال قبل با همراهی یک گروه کوچک ۱۰۰ نفره راه‏اندازی شد و از آوریل سال ۲۰۱۴ وارد مرحله جدیدی شده، ولی هنوز زمان عمومی شدن آن مشخص نیست.